آسیب دیدن بیش از هزار نفر در انفجارهای کابل

© AFP 2023 / Wakil Kohsarآسیب دیدن بیش از هزار نفر در انفجارهای کابل
آسیب دیدن بیش از هزار نفر در انفجارهای کابل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
یک منبع در وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که بیش از 1300 نفر در انفجارهای کابل آسیب دیده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تعداد آسیب دیدگان حملات تروریستی در پایتخت افغانستان  1338 نفر تعداد قربانیان 60 نفر بوده است.

پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده بود که در نتیجه حمله تروریستی دست کم 90 شهروند افغان و همچنین به گفته پنتاگون، 13 سرباز آمریکایی کشته شده اند.

پیام بایدن به مردم آمریکا بعد از انفجارات در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
پیام بایدن به مردم آمریکا بعد از انفجارات در افغانستان

دو انفجار روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد ، یکی از آنها در نزدیکی هتل بارون بوده که طبق گزارش رسانه ها خارجیان  از جمله شهروندان انگلیسی و آمریکایی در آنجا تجمع کرده بودند. اولین انفجار توسط یک تروریست انتحاری انجام شد سپس یک خودروی بمب گذاری شده منفجر گردید.

رسانه ها با استناد به بیانیه داعش گزارش دادند این گروه که در روسیه ممنوع است،  مسئولیت حمله به فرودگاه کابل را بر عهده گرفته است. ایالات متحده معتقد است که گروه موسوم به ولایت خراسان ، یکی از اجزای داعش در این حملات دست داشته است.

بعداً چندین انفجار دیگر در کابل به صدا درآمد. نظامیان ارتش آمریکا توضیح دادند که این انفجارها تحت کنترل آنها رخ داده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور آماده سازی حمله به رهبران و اهداف متعلق به گروه ولایت خراسان را صادر کرد. وی اطمینان داد که مسئولان این حمله پیدا و مجازات خواهند شد.

در اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی  از افغانستان حملات خود را  آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف  و پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. در حال حاضر مسئله مکانیسم اداره دولت در افغانستان تحت بررسی قرار دارد و  یک منبع نزدیک به مقامات جدید در این کشور گفت این یک شورای 12 نفره خواهد بود.

تنها پناهگاه مقاومت در برابر طالبان ، ولایت پنجشیر است که نیروهای تحت رهبری احمد مسعود در آنجا قرار دارند.

تخلیه خارجی ها و افغان هایی که با آنها همکاری کرده اند از طریق فرودگاه پایتخت افغانستان ادامه دارد. در روزهای اول به دلیل ترس و وحشت، ازدحام و تیراندازی های هشدار دهنده چندین نفر جان باختند. برخی از افراد از هواپیما های  در حال پرواز سقوط کرده و به طرز فجیعی کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала