نیمی از آمریکاییان خواستار محدود شدن کمک‌ نظامی آمریکا به اسرائیل هستند

© Photo / IRNAنیمی از آمریکاییان خواستار محدود شدن کمک‌ آمریکا به اسرائیل هستند
نیمی از آمریکاییان خواستار محدود شدن کمک‌ آمریکا به  اسرائیل  هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
اشتراک
همزمان با سفر "نفتالی بنت" نخست وزیر اسرائیل به آمریکا، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر از نیمی از مردم آمریکا خواستار محدود شدن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،  نتایج این نظرسنجی را که پژوهشگاه "شیکاگو کانسیل" انجام داده است، حکایت از آن دارد که ۵۸ درصد از مردم آمریکا دوست ندارند که دولت شان یک موضع سیاسی با هریک از طرف‌های درگیر (فلسطینی‌ها و اسرائیل ) اتخاذ کند، درحالی که ۳۲ درصد از آنان حمایت از اسرائیل را تأیید کرده‌اند و اما  میزان حمایت از فلسطینی‌ها تنها ۸ درصد است.

تأسیسات هسته ای نطنز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
دولت آمریکا از خرابکاری در تأسیسات نطنز توسط اسرائیل مطلع بود

براساس این نظرسنجی همچنین ۵۶ درصد از مردم آمریکا تشکیل دولت مستقل فلسطینی در کرانه باختری و غزه را تأیید می‌کنند، درحالی که ۶۰ درصد از آنان حامی تشکیل یک کشور هستند.

این نظرسنجی حکایت از این دارد که ۵۰ درصد از مردم آمریکا خواستار محدود شدن کمک‌های نظامی به اسرائیل هستند، درحالی که ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خلاف این را اعتقاد دارند.

از سوی دیگر، ۶۲ درصد از هوداران حزب دمکرات حامی محدودیت بر کمک‌های آمریکا به اسرائیل هستند، درحالی که این میزان در میان مخالفان جمهوری‌خواه آنان ۳۲ درصد است، همچنین ۶۱ درصد از شرکت کنندگان طرفدار حزب جمهوری خواهان نیز مخالف هرگونه محدود شدن کمک به اسرائیل هستند.

قرار بود بنت شب گذشته (پنجشنبه شب) در کاخ سفید با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا دیدار کند اما تحولات افغانستان این دیدار را به امروز جمعه موکول کرد.

نخست وزیر جدید اسرائیل در حالی به واشنگتن سفر کرده است که دولت جو بایدن زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا بدلیل عملکردش در قبال بحران افغانستان است و انفجارهای امروز کابل و کشته شدگان نیروهای آمریکایی نیز شرایط او را سخت تر از هفته گذشته خواهد کرد.

نفتالی بنت نخست وزیر  جدید اسرائیل  که در واشنگتن بسر می برد، در نخستین سفر خود به آمریکا روز گذشته با آنتونی بلینکن و لوید آستین وزیران خارجه و دفاع این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала