عربستان و امارات خواستار حل اختلاف الجزایر و مغرب شدند

© Photo / IRNAالجزایر و مغرب
الجزایر و مغرب  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
عربستان سعودی و امارات در بیانیه‌ای به اقدام الجزایر مبنی بر قطع روابط با مغرب واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای ضمن تأسف از تحولات پیش آمده در روابط بین الجزایر و مغرب برای بازگشت روابط دو کشور به وضعیت سابق ابراز امیدواری کرد.

قطع ارتباطات دیپلماسی بین الجزایر و مراکش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
قطع ارتباطات دیپلماسی بین الجزایر و مراکش

ریاض همچنین الجزائر و رباط را به اولویت‌دهی به زبان گفت‌وگو و دیپلماسی به منظور پیدا کردن راه‌حل اختلافات جهت گشودن صفحه‌ای جدید در روابط بین دو کشور فراخواند و آن را به نفع ثبات منطقه و تقویت اقدام مشترک عربی برشمرد.

همچنین «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات نیز از تحولات اخیر در روابط بین الجزائر و مغرب ابراز تأسف کرد و گفت که ابوظبی با هر دوی این کشورها ارتباط مستحکم دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری امارات (وام)، بن زاید گفت که کشورش برای تقویت و تحکیم روابط عربی تلاش می‌کنیم و از روابط برادرانه و مستحکم با مغرب و الجزایر برخوردار است و برای تقویت این روابط به نفع مسائل عربی تلاش می‌کند.

«رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر سه‌شنبه شب طی نشستی خبری، از قطع روابط دیپلماتیک این کشور با مغرب به دلیل «رویکردهای خصمانه رباط» خبر داد و گفت که الجزایر، سیاستهای یکجانبه مغرب را نمی‌پذیرد و «روشن است که مغرب از اصولی دست برداشته است که روابط الجزایر با مغرب را عادی می‌کند».

وی در واکنش به اظهارات «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از مغرب گفت: «از سال ۱۹۴۸، هیچ وزیر اسرائیلی از هیچ کشور عربی، علیه یک کشور عربی دیگر، اظهارات خصمانه مطرح نکرد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала