آذربایجان عبور خودروها در مسیر ایران و ارمنستان را مختل کرد

© Photo / Facebook / ՀՀ Մարդու իրավունքների պաշտպան - Human Rights Defender of Armeniaآذربایجان عبور خودروها در مسیر ایران و ارمنستان را مختل کرد
آذربایجان عبور خودروها در مسیر ایران و ارمنستان را مختل کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
صدها خودرو در ایران و ارمنستان به دلیل مسدود شدن بخش های جاده ای توسط آذربایجان گیر کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، صدها کامیون در ارمنستان و ایران به دلیل مسدود شدن بخش هایی از جاده گوریس-کاپان در منطقه سینیک توسط جمهوری آذربایجان گیر کرده‌اند. حرکت اتوبوس های مسافربری که در مسیر تهران-ایروان-تهران حرکت می کردند نیز لغو شده است. نمایندگان کامیون ها در این مورد اطلاع رسانی کردند.

پیش از این، سرویس امنیت ملی ارمنستان باکو را متهم کرده بود که عصر چهارشنبه بخشی از جاده منتهی به ایران بین شهرهای ارمنستان کاپان و گوریس را مسدود کرده است. اشاره شد که وسایل نقلیه واقع در منطقه مشخص تخلیه شده اند، کار برای باز کردن جاده، بازگرداندن رفت و آمد مردم و حمل و نقل در حال انجام است.

سخنان رئیس جمهور آذربایجان درباره مرز مشترک با ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.01.2021
سخنان رئیس جمهور آذربایجان درباره مرز مشترک با ایران

به طور خاص، آرلن داوودیان زرنای، مدیر کل خطوط هوایی ارمنستان که صاحب شرکتی است که مسافران را در مسیر زمینی تهران-ایروان-تهران جابجا می کند در مصاحبه با اسپوتنیک ارمنستان اشاره کرد که همه حرکت‌ها در صبح لغو شده است. "جاده مسدود شده است، اجازه ورود و خروج به هیچکس داده نمی شود. مسافرانی که مجبور بودند امروز فوری تهران را به مقصد ایروان ترک کنند، مجبور بودند بلیط هواپیما بخرند. با این حال، به دلیل ازدحام، فقط دو روز دیگر می توانند پرواز کنند." این آژانس به نقل از این تاجر می گوید. به گفته داودیان-زرنایی، یک مسیر جایگزین سیسیان - مغری از طریق روستای آغوانی وجود دارد، "با این حال در وضعیت وحشتناکی است، اتوبوس به سادگی از آنجا عبور نمی کند."

رئیس اتحادیه حمل و نقل حمل و نقل ارمنستان یغیشه آوانسیانیان به نوبه خود اظهار داشت که بخشی از جاده سیسیان به مغری از طریق روستای آغوانی در پروژه کریدور حمل و نقل شمال به جنوب گنجانده شده است و باید ساخته شود.

مدیر شرکت حمل و نقل بار آپاون، گاگیک آقاجانیان به اسپوتنیک ارمنستان گفت که حرکت کامیون ها در حال حاضر متوقف شده است. آقاجانیان گفت که دقیقاً چند کامیون قادر به انجام حمل و نقل از ایران به ارمنستان و برگشت نیستند.

همانطور که این تاجر توضیح داد، روزانه حدود هزار تن کنسانتره مس از ایروان به کشورهای مختلف صادر می شود. برای تحویل کنسانتره به پایتخت ارمنستان، روزانه حدود 50 کامیون از سیونیک به ایروان و برگشت حرکت می کنند. در شرایط کنونی، آنها نمی توانند کار خود را انجام دهند. او می گوید: "کامیون های ما که برای کنسانتره مس به سیونیک رفتند، در آنجا گیر کردند و نتوانستند برگردند." آقاجانیان خاطرنشان کرد که کاروان جدید خودروها نیز نتوانستند ایروان را به مقصد سیونیک ترک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала