هشدار در مورد تاثیر نوع خفیف کرونا بر اعصاب انسان

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoهشدار در مورد تاثیر نوع خفیف کرونا بر اعصاب انسان
هشدار در مورد تاثیر نوع خفیف کرونا بر اعصاب انسان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2021
اشتراک
یک متخصص بیماری های عفونی در مورد تاثیر نوع خفیف کووید 19 بر سیستم اعصاب انسان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر ناتالیا پشنیچنایا، معاون کار های تحلیلی بالینی موسسه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی روسیه گفت که حتی پس از ابتلا به یک شکل خفیف کرونا وارد شدن آسیب به سیستم مرکزی اعصاب بیمار مشاهده می شود.

کدام صنعت تحت تاثیر کرونا بیشترین آسیب را دیده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
کدام صنعت تحت تاثیر کرونا بیشترین آسیب را دیده است؟

این متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت ویروس با ورود به بدن از طریق بینی می تواند به عصب بویایی نفوذ کرده و از طریق سلول های سیستم عصبی پخش شود.

خانم پشنیچنایا گفت: "آسیب دیدن سیستم مرکزی اعصاب پس ازابتلا به ویروس کرونا در حین دوره عفونت حاد در بیماری رخ داده و این وضعیت نه تنها در اشکال شدید، بلکه حتی در شکل های خفیف تر کووید 19 نیز مشاهده می شود."

به گفته وی، این ویروس همچنین می تواند با آسیب رساندن به اندوتلیوم عروق خونی مغز از طریق سد خونی مغزی عبور کرده و با استفاده از نقص هایی که از طریق آنها  ویروس وارد مغز می شود، رخنه کند.  خانم دکتر پشنیچنایا همچنین گفت که کمبود اکسیژن  که در اشکال شدید بیماری رخ می دهد ، می تواند بر کار مغز تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، میکروترومبوز و پاسخ ایمنی غیرطبیعی نیز می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد که می تواند باعث آسیب رسیدن به سلول های عصبی و تخریب غلاف میلین اطراف فیبرهای عصبی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала