کشف کارگاه استخراج رمزارز در پوشش تولید اکسیژن در ایران

© Photo / IRNAکارخانه استخراج رمز ارز
کارخانه استخراج رمز ارز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
رئیس اداره برق شهرستان ری استان تهران از کشف و شناسایی کارگاه غیرمجاز تولید رمز ارز با ۸۱ ماینر که در قالب تولید اکسیژن بیماران کرونایی فعالیت داشت، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، داوود رحیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نارضایتی مردم از خاموشی‌ها اظهار داشت: تابستان بسیار سختی را گذراندیم و خاموشی‌های زیادی داشتیم که در این میان برخی از مردم تصور می‌کردند شرکت‌های توزیع برق مقصر قطع برق و خاموشی‌های طولانی است که موجب بار مضاعفی بر کار شرکت‌های توزیع می‌شد.

واکنش توانیر به ادعای دیوان محاسبات ایران درباره مصرف نجومی برق در مزرعه رمز ارز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
واکنش توانیر به ادعای دیوان محاسبات ایران درباره مصرف نجومی برق در مزرعه رمز ارز

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کمبود برق مربوط به حوزه تولید بود افزود: به علت عدم سرمایه‌گذاری استاندارد و ایجاد زیرساخت‌های لازم در احداث نیروگاه‌ها تولید پاسخگوی مصرف نبود لذا برای از دست نرفتن شبکه سراسری، متناسب با کمبودهای برق در کشور خاموشی هم صورت گرفت.

رئیس اداره برق شهرستان ری در ادامه با اشاره به کشف تعداد قابل توجهی ماینر در ری گفت: در سال گذشته 1840 ماینر تولید رمز ارز غیرمجاز در شهرستان ری کشف شد که پس از طی مراحل قانونی به پلیس امنیت اقتصادی تحویل شده است.

رحیمی تصریح کرد: مأموران و کارشناسان اداره برق در شهرک صنعتی شمس‌آباد صبح امروز موفق شدند 81 دستگاه ماینر را در کارگاهی شناسایی کنند که در کنار تولید اکسیژن برای بیماران کرونایی به صورت غیرمجاز اقدام به تولید ارز دیجیتال کرده بود که کلیه دستگاه‌ها کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: در برخی منازل مسکونی نیز گاه بین 1 تا 3 مورد دستگاه استخراج رمز ارز کشف می‌شود.

این معاون مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ابراز داشت: متقاضیان تولید ارز دیجیتال در صورت دریافت مجوز قانونی از اداره صمت شهرستان ری و با تعرفه مشخص برق امکان استخراج رمز ارز را خواهند داشت اما در صورت فعالیت مجاز اجازه فعالیت در پیک تابستان به این کارگاه‌ها داده نخواهد شد.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی موارد شناسایی کارگاه‌های تولید ارز دیجیتال از طریق گزارش‌های مردمی و برخی دیگر از طریق رصد مصرف برق در کارخانه‌ها انجام می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала