ترامپ: هزاران آمریکایی در افغانستان گروگان گرفته شده اند

© AFP 2023 / BRANDON BELLترامپ: هزاران آمریکایی در افغانستان گروگان گرفته شده اند
ترامپ: هزاران آمریکایی در افغانستان گروگان گرفته شده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام نمود که هزاران آمریکایی در افغانستان به گروگان گرفته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه ای گفت: «چگونه جو بایدن توانست در شرایطی که هزاران آمریکایی در گروگان به سر می برند، ارتش آمریکا را مجبور به فرار از میدان جنگ در افغانستان و ترک آن کشور کند».

برگزاری جلسه محرمانه مدیر سیا در کابل با رئیس دفتر سیاسی طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
برگزاری جلسه محرمانه مدیر سیا در کابل با رئیس دفتر سیاسی طالبان

رئیس جمهور  پیشین آمریکا در خصوص نیروهای امریکا در افغانستان گفت: بایدن افغانستان را تسلیم تروریست‌ها کرده و با خارج کردن نظامیان پیش از شهروندانمان اجازه داده تا هزاران آمریکایی آنجا بمانند. اکنون از مجموع 26 هزار فردی که از افغانستان تخلیه شده است، تنها 4000 تن آنها  آمریکایی هستند.

به نقل از نشریه پولیتیکو با استناد به یک سند افشا شده از وزارت خارجه آمریکا، شمار افراد تخلیه شده از کابل را بر حسب ملیت تفکیک کرده بود. براساس این گزاش، تا ساعت سه عصر روز دوشنبه، 6425 افغانستانی به دست نیروی هوایی آمریکا تخلیه شدند و در مقایسه با آن تنها 483 شهروند آمریکایی و هشت تن از دیگر کشورها بودند. بدین ترتیب، شمار کلی از زمان آغاز این عملیات 4407 آمریکایی، 21 هزار و 533 افغان و 642 تن از کشورهای دیگر می باشد.

رئیس جمهور آمریکا به مساله تمدید زمان تخلیه نیروها از افغانستان اشاره کرد و گفت که خروج نیروهای آمریکایی تا تاریخ تعیین شده به پایان می‌رسد ولی احتمال بازگشت نیروهای امریکا به افغانستان کماکن وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала