بازگشت صدها تروریست آزاد شده از زندان گوآنتانامو به آغوش تروریسم

© REUTERS / U.S. Department of Defense/Petty Officer 1st Class Shane T. McCoyزندان گوانتانامو
زندان گوانتانامو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
بیش از 200 زندانی آزاد شده دوباره به فعالیت تروریستی دست زدند که شهروندان آمریکایی نیز در بین قربانیان عملیات تروریستی آنها هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، بیش از 200 زندانی آزاد شده از زندان گوآنتانامو دوباره به فعالیت تروریستی دست زدند که شهروندان آمریکایی نیز در بین قربانیان عملیات تروریستی آنها هستند.

منظور آزادی 229 زندانی سابق زندان گوآنتاناموست که دوباره به فعالیت تروریستی برگشتند. 151 نفر آنها در زمان تهیه گزارش مربوطه در دسامبر سال 2020 آزاد بودند.

واکنش عراقچی به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره اتباع زندانی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
واکنش عراقچی به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره اتباع زندانی در ایران

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اصرار می کرد که زندان گوآنتانامو بسته نشود، اما جو بایدن قصد دارد این زندان را تعطیل کند.

سوم ماه ژوئیه اعلام شد که وزارت دفاع آمریکا، تأمین سرمایه نگهداری از این زندان را پس از 30 سپتامبر سال 2022 ممنوع خواهد کرد. 19 ژوئیه مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند عبدل لطیف ناصر، تروریست 56 ساله را به مراکش برگردانند، زیرا دیگر خطری برای امنیت ملی آمریکا ایجاد نمی کند.

شایان ذکر است که گزارش وزارت دفاع آمریكا حاکی است، یك نفر از هر هفت زندانی آزاد شده از بازداشتگاه آمریكایی گوآنتانامو، بار دیگر به فعالیت های تروریستی روی آورده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала