درآمد نجومی تلویزیون از پخش بازی‌ های سرخابی‎

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / درآمد نجومی تلویزیون از پخش بازی‌ های سرخابی‎
درآمد نجومی تلویزیون از پخش بازی‌ های سرخابی‎ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
سازمان صدا و سیمای ایران حداقل ۴ هزار میلیارد تومان و حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان از کنار پخش بازی‌ های استقلال و پرسپولیس درآمد دارد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فرهیختگان در گزارشی نوشت: برای اهمیت ماجرا کافی است بدانید که به‌ طور میانگین حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد باشگاه‌ های مختلف جهان از محل حق پخش است.

اینجا ما بازی‌ های استقلال و پرسپولیس که از شبکه سه سیما پخش شده را بررسی می کنیم. استقلال و پرسپولیس در سال فوتبالی که گذشت، هم در آسیا حضور داشتند و هم در لیگ و جام حذفی و هر کدام از این تیم‌ ها تقریبا ۴۰ بازی پخش‌ شده زنده از تلویزیون داشته‌ اند.

حالا می‌ توانیم ۸۰ بازی این دو تیم را ضرب‌ در تقریبا ۳۰ دقیقه آگهی برای قبل، بین دو نیمه و بعد از بازی کنیم و آن را در ۶۰ ثانیه ضرب کنیم و بعدش یک ضرب دیگر در ۳۳ میلیون تومان. اجازه بدهید فعلا همین کار را بکنیم. زمانش می‌ شود ۱۴۴ هزار ثانیه و درآمدش می‌ شود چهار هزار میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان! ممکن است کسانی باشند که به این ۳۰دقیقه معترض باشند.

در پاسخ باید بگوییم ما این ۳۰ دقیقه را به‌ طور میانگین در نظر گرفته‌ ایم و درآمد تلویزیون از اسپانسر برنامه، زیرنویس‌ ها و تبلیغات حین بازی را هم محاسبه نکرده‌ ایم.

همچنین جدول تعرفه‌ ها نشان می‌ دهد تعرفه هر ثانیه تبلیغ قبل از مجموعه شبانه ۱۴۳ میلیون تومان است. با اینکه گفته می‌ شود تعرفه تبلیغات فوتبال، بیشتر از سریال‌ های شبانه است.

با حسابی ساده متوجه شدیم که سازمان صدا و سیما حداقل چهار هزار میلیارد تومان و حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان از کنار پخش بازی‌ های استقلال و پرسپولیس درآمد دارد؛ رقم عجیبی که بخش اندکی از آن می‌ تواند مشکلات بزرگ این دو باشگاه را حل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала