ترکیه اعلام کرد که از افغانستان پناهنده نمی‌پذیرد

© AFP 2023 / Adem Altanترکیه اعلام کرد که از افغانستان پناهنده نمی‌پذیرد
ترکیه اعلام کرد که از افغانستان پناهنده نمی‌پذیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
ترکیه اعلام کرد که این کشور توان پذیرش پناهندگان از افغانستان را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: ترکیه نمی تواند حتی یک پناهنده از افغانستان را بپذیرد.

چلیک به خبرنگاران گفت: "ترکیه یک اردوگاه پناهندگان نیست. ما دیگر این امکان را نداریم که حتی یک پناهنده (از افغانستان) بپذیریم. ما خود تصمیم می گیریم. ما از مرزهای خود با دقت بسیار محافظت می کنیم."

 تسریع در ساخت دیوار میان ایران و ترکیه برای جلوگیری از سیل مهاران افغانستانی + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
تسریع در ساخت دیوار میان ایران و ترکیه برای جلوگیری از سیل مهاجران افغانستانی + ویدئو

به گفته وی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با یافتن راه حلی جامع برای بحران در افغانستان موافق است.

"او دیپلماسی بین المللی فشرده ای را انجام می دهد - او در مورد وضعیت افغانستان با (ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه) پوتین، (آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان) مرکل گفتگو کرد. ما موضوع حقوق بشر در افغانستان را که تحت کنترل طالبان قرار گرفته است از نزدیک زیر نظر داریم.  چلیک افزود. "حادثه واقعی در آنجا در جریان است."

اوضاع در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر حادتر شده است، زمانی که شبه نظامیان طالبان حملات سریعی را در سراسر کشور آغاز کردند و تمام گذرگاه های مرزی را اشغال کردند، در 15 اوت وارد کابل شدند و کاخ ریاست جمهوری را تصرف کردند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اشاره به تمایل خود برای "جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. در شب 16 اوت، نماینده دفتر سیاسی طالبان، محمد نعیم گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این ایالت در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала