از نسخه جدید سامانه ایرانی باور ۳۷۳ رونمایی می شود

© Photo / IRNAاز نسخه جدید سامانه ایرانی باور ۳۷۳ رونمایی می شود
از نسخه جدید سامانه ایرانی باور ۳۷۳ رونمایی می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
اشتراک
معاون وزیر دفاع ایران اعلام کرد که بزودی از نسخه‌های جدید سامانه باور ۳۷۳ رونمایی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صداوسیما، سردار سید مهدی فرحی، معاون وزیر دفاع ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره پدافند هوایی گفت: دستاوردهایی که در صنعت دفاع حاصل شده خیلی گسترده است، ولی به دو تا سه شاخصی که چرا صنعت دفاعی ما این مسیر بلوغ را طراحی کرده است، اشاره می‌کنم که اول تحریم و دوم دشمن ما بود؛ دشمنی که شاید قدرتمندترین توانمندی نظامی دنیا را دارد.

وی افزود: تحریم اگر برای کشور مشکلاتی را ایجاد کرد برای صنعت دفاعی مشکل اساسی‌تری را ایجاد کرد و این عامل بسیار مهمی شد تا توسعه فناوری‌های دفاعی با شدت بیشتری انجام شود.

سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ ‌در مدار عملیاتی قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2020
سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ ‌در مدار عملیاتی قرار گرفت

معاون وزیر دفاع ادامه داد: یکی از بهترین دستاوردهای کشور این است که توانستیم ظرفیت ملی را در همه عرصه‌ها اعم از صنایع مختلف، پژوهشگران، نخبگان، شرکت‌های دانش بینان و دانشگاه‌ها به کار گیرد و همه را با موضوع توسعه صنعت دفاعی همراه کند که از جمله این‌ها موضوع پدافند هوایی است.

سردار فرحی گفت: در گذشته در پدافند هوایی در نقطه صفر بودیم، اما امروز در همه عرصه‌های پدافند هوایی اعم از سامانه‌های راداری، سامانه‌های لانچر پرتاب، موشک‌های مختلف (دوش پرتاب تا بردکوتاه، متوسط، بلند و بردراهبردی موشک ۳۷۳) توسعه داخلی با استفاده ۱۰۰ درصد از توان ملی و بدون بهره گیری از کارشناس خارجی انجام شده است.

وی افزود: زمانی که برای خرید تسلیحات از یک کشور بیگانه اقدام کردیم بعد از چندین سال متوجه شدیم این کار بنا به دلایل سیاسی و مختلف با قیمت‌های بسیار هنگفت امکان پذیر نیست بنابراین در یک زمان خیلی کوتاه نسبت به طراحی‌های مشابه خارجی آن و با یک پنجم قیمت خارجی آن و با کیفیت بسیار عالی اقدام به ساخت آن کردیم.

سردار فرحی خاطرنشان کرد: ما همه روزه گام‌های بلندتری را در جهت بهبود رادار، سکوهای پرتاب و سامانه‌های بهم پیوسته بر می‌داریم و همچنین آرایه‌های راداری و پدافندی و موشک‌های آن را با برد بیشتر، دقت بالاتر و استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌تر تولید می‌کنیم.

معاون وزیر دفاع ایران گفت: اگر ۱۰ دستاورد بزرگ دفاعی کشور را بیان کنیم قطعاً یکی از آن‌ها پدافند هوایی است.

وی افزود: نسخه‌های جدید باور ۳۷۳ در راه است و بزودی نسخه جدید آنکه شاید همترازی با s۴۰۰ یا بالاتر از آن را داشته باشد، رونمایی خواهد شد؛ البته مشکلات فناوری وتولید هم وجود دارد، چون بعضی از فناوری‌های آن بسیار پیچیده است، ولی این کار در حال انجام است.

سردار فرحی تصریح کرد: مسیر رو به توسعه است و نقشه راه همه این‌ها سرفصل (دوش پرتاب، بردکوتاه، متوسط، بلند و برد راهبردی) مشخص و مطابق این نقشه راه مسیر بلوغ آن‌ها تعریف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала