گلایه‌های تلخ غسالان بهشت زهرای تهران +ویدئو

© AP Photo / Vahid Salemiگلایه‌های تلخ غسالان بهشت زهرای تهران +ویدئو
گلایه‌های تلخ غسالان بهشت زهرای تهران +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
اشتراک
غسالان بهشت زهرا خواستار کمک مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، انتشار مصاحبه‌ای تلخ با غسالان بهشت زهرا تهران که از آمار بالای مرگ و میر بر اثر کرونا و زیاد شدن کارشان شکایت دارند، با واکنش کاربران و مخاطبان اخبار فضای مجازی همراه شده است.


یکی از پرسنل غسالخانه بهشت زهرا به نمایندگی از طرف همکارانش در پاسخ سوال گزارشگر که از آنان پرسید این روزها بر آن‌ها چه می‌گذرد، گفت: «این ۱۸ ماه هیچ چیز جز غم، اندوه، عزاداری و اضافه کاری و خستگی برایشان نداشته است. وی در ادامه بیان کرد که دیگر جان و توانایی کار کردن برایشان نمانده و عاجزانه از مردم درخواست کمک می‌کند.»


همچنین سرپرست بخش تطهیر بهشت زهرا تهران در این باره افزود: «این بچه‌ها در تمام طول شبانه روز، بدون استراحت، مرخصی و تعطیلی کار می‌کنند. شما را به خدا قسم می‌دهم رعایت کنید، ما اینجا از همه رده‌های‌ سنی کوچک و بزرگ، پیر و جوان متوفی داریم.»

View this post on Instagram

A post shared by rooz (@rooz.khoshh)


یکی از غسال‌ها نیز در ادامه این مصاحبه گفت: «۱۸ ماه تمام است که پا به پای کادر درمان فعالیت می‌کنیم و تنها فرق ما با ‌آن‌ها این‌ است که آن‌ها جلوی چشم هستند و ما دور از چشم رسانه‌ها با آن‌ها همراهی می‌کنیم و هر شب مثل جنازه به خانه می‌رویم و نمی‌دانیم چگونه به خانه رسیده‌ایم»


تعدادی از کاربران در واکنش به صحبت‌های پرسنل بهشت زهرا و مسئولین مربوطه، روحیه و توانایی آنان را برای دیدن غم و اندوه دیگران ستودنی دانستند و بعضی دیگر دلیل داشتن این ظرفیت را ناشی از دید متفاوت آنان به مرگ و دنیای پس از مرگ خواندند. برخی دیگر از کاربران طبق معمول، چراغ اتهامشان را به سمت مسئولین وزارت بهداشت و دولت ایران برگردانده و با انتقاد از آن‌ها وجدان خود را آسوده و خود را بی‌تقصیر جلوه دادند، اما برخی از مخاطبان دنبال کننده اخبار فضای مجازی، بیان کردند همه ما مسئول وضع پیش آمده هستیم و نمی‌شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و بعد بگوییم تقصیر فلان مسئول است. کاربران دیگر نیز با ابراز محبت و همدردی و دست بوسی به پرسنل فداکار و ایثارگر بهشت زهرا از تک‌تک این عزیزان قدردانی و تشکر نمودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала