عنابستانی: سابقه همکاری عبداللهیان با ظریف ما را نگران می‌کند

© Photo / ایسنا / cropped photoعنابستانی: سابقه همکاری عبداللهیان با ظریف ما را نگران می‌کند
عنابستانی: سابقه همکاری عبداللهیان با ظریف ما را نگران می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
اشتراک
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه امیر عبداللهیان به تفکر جبهه انقلاب نزدیک است، گفت: اما سابقه همکاری امیرعبداللهیان با ظریف و لاریجانی نگران کننده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه (۳۱ مردادماه) و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مخالفت با امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: امروز در مجلس گفته شد به دلیل وظایف رهبری در حوزه دفاعی، امنیتی و خارجه، وزرای مربوطه با رهبر انقلاب هماهنگ می شوند، اما این هماهنگی به معنای تعیین گزینه یا تعیُن گزینه در شخص خاص نیست و نافی مسئولیت رئیس جمهور در انتخاب وزیر کارآمد و نافی وظیفه مجلس در رأی اعتماد به وزیر شایسته نمی باشد.

محمدجواد ظریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
آخرین دیدار ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران

وی افزود: امیرعبداللهیان به تفکر جبهه انقلاب نزدیک و وابسته است اما سابقه همکاری وی با ظریف و لاریجانی ما را نگران می کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه سیاست خارجه کشور ما معطوف و مرعوب غرب بوده است، گفت: این غربگرایی در سیاست خارجی باعث بی اعتمادی همیشگی شرق شده است. وزیر پیشنهادی اعلام کند چه برنامه عملیاتی برای جلب اعتماد شرق دارد.

عنابستانی افزود: فرصت ارتباط با کشورهای همسایه در سال های گذشته از بین رفته است، کشورهای اسلامی همسایه را از دست داده ایم و برگ برنده خود در آمریکای لاتین را قربانی سیاست های غربگرایی کرده ایم. برای ارتباط با کشورهای آفریقایی نیز برنامه ای نداریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت دستگاه دیپلماسی در خدمت توسعه کشور نیست، افزود: سیاست خارجی باید به بهبود وضعیت مردم منجر شود. پیشنهاد ما این بود که یک اقتصاددان به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شود زیرا باید دیپلماسی به خدمت اقتصاد درآید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: در سال های گذشته ادعا کردیم زبان دنیا را می دانیم اما دیپلماسی آقایان منجر به حل مشکلات اقتصادی نشد. وزیر پیشنهادی باید برنامه های خود برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور را اعلام کند.

عنابستانی استفاده از بازارچه های مرزی را ضروری خواند و افزود: متأسفانه این امر رها شده است. در استان خراسان این گذرگاه ها بسته است.

وی گفت: دنیا بخش بزرگی از گفتمان خود را از طریق دیپلماسی عمومی پیاده می کند اما در کشور ما دیپلماسی عمومی رها شده است. وزیر پیشنهادی برنامه عملیاتی خود را برای ارتقای دیپلماسی عمومی ارائه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала