عبداللهیان: وزارت خارجه را به برجام گره نمی‌زنیم

© Sputnikعبداللهیان: وزارت خارجه را به برجام گره نمی‌زنیم
عبداللهیان: وزارت خارجه را به برجام گره نمی‌زنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
اشتراک
وزیر پیشنهادی امور خارجه ایران تاکید کرد که هیچ‌گاه از میز مذاکره منطقی فرار نمی‌کنیم اما در عین حال وزارت امور خارجه را هم به برجام گره نمی‌زنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، در ادامه جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ایران در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه در دفاع از برنامه‌های خود، اظهار کرد: رهبر انقلاب قدرت میدانی را پشتوانه مستحکمی برای دیپلماسی خواندند و تاکید کردند هرنوع عنصر اقتداری باید به دیپلماسی اقتصادی و سیاسی تبدیل شود.

عنابستانی: سابقه همکاری عبداللهیان با ظریف ما را نگران می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
عنابستانی: سابقه همکاری عبداللهیان با ظریف ما را نگران می‌کند

امیرعبداللهیان گفت: ما با استفاده از دیپلماسی عزتمند می‌توانیم در روابط خارجی حداکثر منافع ملی را محقق کنیم.

وی افزود: در خطوط اصلی سیاست خارجی به سه اصل عزت، حکت و مصلحت توجه شده است. سیاست متوازن یعنی با در نظر داشتن اولویت‌های سیاست های دولت آقای رئیسی که آسیامحور و توجه به همسایگان است، اقدام کنیم.

وزیر پیشنهادی امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجی متوازن متوقف به یک منطقه و نقطه نخواهد ماند، گفت: سیاست آسیا محور و توجه به همسایگان اولویت اصلی در سیاست خارجی متوازن است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت خارجه در ۴ دهه اخیر اقتصاد محور نبوده است، گفت: در دولت آقای رئیسی باید محور اقتصادی در سیاست خارجی فعال شود.

وی تصریح کرد: ما هیچگاه از میز مذاکره منطقی فرار نمی‌کنیم اما در عین حال وزارت امور خارجه را هم به برجام گره نمی‌زنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала