ترامپ: بایدن به خاطر وضعیت افغانستان باید از آمریکایی ها عذرخواهی کند

© AP Photo / Ross D. Franklinترامپ: بایدن به خاطر وضعیت افغانستان باید از آمریکایی ها عذرخواهی کند
ترامپ: بایدن به خاطر وضعیت افغانستان باید از آمریکایی ها عذرخواهی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است که جو بایدن، رهبر فعلی این کشور باید بخاطر نحوه خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان از آمریکایی ها عذرخواهی کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه ترامپ که عصر جمعه منتشر شد ، بیان شده است.

ترامپ گفت: "جو بایدن که اجازه داد سربازان قبل از خروج غیرنظامیان از افغانستان خارج شوند و تجهیزات نظامی به ارزش 85 میلیارد دلار به دست طالبان بیفت، باید از مردم آمریکا عذرخواهی کند " به گفته رئیس جمهور سابق آمریکا ، در دولت او ، خروج نیروهای آمریکایی به فاجعه تبدیل نمی شد.

اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
طالبان نظام حکومتی جدیدی را برای افغانستان پیشنهاد خواهد کرد

ترامپ روز سه شنبه در شبکه فاکس نیوز گفت خروج آمریکا از افغانستان به رهبری بایدن "بزرگترین تحقیر آمریکا" است. رهبر سابق آمریکا گفت: "این چنان پدیده ای است که بر روابط [بین المللی] ما در سالها و دهه های آینده تأثیر خواهد گذاشت."

15 اوت ، ن مقامات جنبش طالبان تصرف قدرت در افغانستان را اعلام کردند. این امر پس از ورود طالبان به پایتخت این کشور، کابل اتفاق افتاد. در همان روز اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این کشور را ترک کرد. رهبری افغانستان بر عهده یک شورای موقت گذاشته شده که قرار است بزودی قدرت را به طالبان واگذار کند. به دنبال آن هزاران شهروند افغان به فرودگاه بین المللی کابل رفتند تا از این کشور فرار کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала