آنجلینا جولی در اینستاگرام به تعریف سرنوشت افغانها پرداخت

© REUTERS / Michalis Karagiannisآنجلینا جولی
آنجلینا جولی   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
آنجلینا جولی روز 20 اوت نامه‌ای از یک نوجوان افغان را در بحبوحه تسلط طالبان و فروپاشی دولت افغانستان در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، آنجلینا جولی، بازیگر و کارگردان آمریکایی و نماینده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل به شبکه اجتماعی اینستاگرام پیوست تا از آن به عنوان ابزاری برای تلاشهای بشردوستانه خود استفاده کند.

آنجلینا جولی روز جمعه نامه‌ای از یک نوجوان افغان را در بحبوحه تسلط طالبان و فروپاشی دولت افغانستان در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

در نامه دختر نوجوان افغان آمده است: « پیش از ورود طالبان او می‌توانست به مدرسه برود و حقوقی داشته باشد، اما اکنون همه ما از آنها میترسیم و فکر میکنیم همه رویاهایمان از دست رفته است. برخی میگویند که طالبان عوض شده است اما من اینطور فکر نمی کنم چون آنها سابقه بسیار بدی دارند. فکر می کنم مدرسه من بسته شود و نگرانم که ما بیست سال به عقب بازگردیم و ما دوباره هیچ حق و حقوقی نداشته باشیم... ما دوباره آزادی‌هایمان را از دست داده و بار دیگر زندانی می شویم».

این بازیگر و کارگردان آمریکایی سرشناس نوشته است: « من با زنان و دختران فراوانی ملاقات کردم که نه تنها دلشان می خواست درس بخوانند، بلکه برای دسترسی به آن می‌جنگیدند. من همچنان به دنبال را‌هی برای کمک هستم و امیدوارم شما در این راه به من ملحق شوید».

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Angelina Jolie (@angelinajolie)

پانزدهم ماه اوت (یکشنبه گذشته) گروه طالبان با ورود به کابل، کنترل افغانستان را بدست گرفت و از آن زمان هراس افغان‌ها و تخلیه از این کشور جنگ زده سرعت گرفته است. اکثر نهادهای دیپلماتیک در افغانستان بسته شده و یا به صورت محدود در حال فعالیت هستند. نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی کابل مستقر شده‌اند و بر خروج افغان‌ها، شهروندان خارجی، نظامیان و خانواده دیپلماتها نظارت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала