آنجلینا جولی برای صحبت درباره سرنوشت افغان ها به اینستاگرام پیوست

© AP Photo / Mohammad SajjadАмериканская актриса Анджелина Джоли во время посещения лагеря в Пакистане
Американская актриса Анджелина Джоли во время посещения лагеря в Пакистане  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود و نماینده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان و آوارگان، در اینستاگرام ثبت نام کرد و قول داد که سرگذشت افغان ها را در شرایط کنونی این کشور در حساب کاربری خود تعریف کند.

به گزارش اسپوتنیک، بازیگر آمریکایی در متن همراه عکس منتشر شده نوشت:"در حال حاضر ، مردم افغانستان توانایی برقراری ارتباط آزادانه در شبکه های اجتماعی و ابراز وجود را از دست می دهند. بنابراین، من به اینستاگرام آمدم تا حکایت ها های آنها و صدای مردم سراسر جهان را که برای حقوق اولیه بشر مبارزه می کنند به اشتراک بگذارم.".

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Angelina Jolie (@angelinajolie)

جولی در اولین پیام  در صفحه خود نامه ای از یک دختر نوجوان افغان را منتشرکرد که در آن به تغییر وضعیت با ورود طالبان  و تصرف افغانستان توسط آنها اشاره شده است. به گفته این دختر، پیش از این افغان ها زندگی عادی داشتند  اما اکنون "همه آنها می ترسند" و معتقد است که حقوق مردم پایمال می شود. اگرچه برخی هنوز "فکر می کنند که جنبش طالبان تغییر کرده است".

جولی افزود: "صرف این همه وقت و پول و سپس تماشای خونریزی و مرگ انسان ها ...یک شکست و ناکامی است که درک آن دشوار است."

لس آنجلس تایمز می نویسد این بازیگر که قبلاً به  شبکه های اجتماعی بدبین بود، حالا به اینستاگرام پیوسته است. صفحه جولی در حال حاضر بیش از 3.5 میلیون مشترک دارد.

15 اوت طالبان (در روسیه گروه تروریستی و ممنوعه اعلام شده) پس از تصرف  تقریباً همه ولایات افغانستان وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی، رئیس جمهور اعلام کرد که "برای جلوگیری از کشتار و خونریزی" کشور را ترک کرده است. در شب 16 اوت ، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала