آمریکایی ها در مورد "آسیب پذیری ویژه" خود در فضا صحبت کردند

© Depositphotos.com / Сarlosphotosآمریکایی ها در مورد "آسیب پذیری ویژه" خود در فضا صحبت کردند
آمریکایی ها  در مورد آسیب پذیری ویژه خود در فضا صحبت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
سرویس تحقیقات کنگره آمریکا گزارشی درباره نظامی شدن فضا منتشر کرد که در آن خاطرنشان می شود فضا دیگر منطقه ای امن برای ماهواره های آمریکا نیست و دیگر نمی توان برتری ارتش آمریکا در این زمینه را مسلم دانست.

به گزارش اسپوتنیک، در این گزارش تأکید می شود که روسیه و چین گویا "تهدید" بالقوه ای برای ایالات متحده آمریکا در فضا هستند.

پرتاب  ماهواره‌  چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
پرتاب ماهواره جدید چین به فضا

 به عقیده تهیه کنندگان این گزارش تحلیلی، روسیه و چین در حال ساخت و آزمایش فناوری های متعدد ضد فضایی هستند که به طور بالقوه تهدیدی برای سیستم های فضایی ایالات متحده است.

این گزارش تأکید می کند: "مخالفانی مانند چین و روسیه دکترین های جنگ را مطالعه کرده و توجه خود را معطوف سیستم های فضایی به عنوان عرصه آسیب پذیری ویژه ایالات متحده کرده اند."

طبق این  سند ، سیستم های ضد فضایی روسیه شامل وسایل فیزیکی جنبشی ، فیزیکی غیر جنبشی و همچنین وسایل سایبری است.

سرویس تحقیقاتی توضیح می دهد: "وسایل فیزیکی غیر جنبشی می تواند شامل لیزر، سلاح های مایکروویو با قدرت بالا و سلاح های هسته ای باشد که در فضا منفجر شده و پالس الکترومغناطیسی ایجاد می کند."

در این رابطه تحلیلگران آمریکایی توصیه کردند که کنگره، اقدامات واشنگتن را در صورت حمله "دشمن" به ماهواره آمریکایی یا شرکای آنها و همچنین مسئول "اجرای قانون" در فضا مورد بررسی قرار دهد.

علاوه بر این  از نمایندگان کنگره خواسته شد به این سوال پاسخ دهند که آیا هنجارهای بین المللی فعلی برای تنظیم فعالیت ها در فضا در راستای حفاظت از ارتش ، جامعه و سیستم های تجاری و فضایی آمریکا کافی است؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала