کمیسیون اروپا: با طالبان تنها تماس عملیاتی داریم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کمیسیون اروپا: با طالبان تنها تماس عملیاتی داریم
کمیسیون اروپا: با طالبان تنها تماس عملیاتی داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
اشتراک
رئیس کمیسیون اروپا اظهار داشت که اتحادیه اروپا تنها تماس‌های عملیاتی با طالبان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت که اتحادیه اروپا تنها تماس‌های عملیاتی مثلا در خصوص لجستیک با "طالبان" (گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) دارد ولی این اتحادیه هیچ گونه مذاکره‌ای با این گروه ندارد و موضوع به رسمیت شناختن آن مطرح نیست.

ترامپ: بایدن به خاطر وضعیت افغانستان باید از آمریکایی ها عذرخواهی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2021
ترامپ: بایدن به خاطر وضعیت افغانستان باید از آمریکایی ها عذرخواهی کند

فون در لاین بیان داشت: آیا ما با طالبان صحبت می کنیم؟ جدا کردن موارد در اینجا مهم است. البته ما در این بحران با طالبان تماس های عملیاتی داریم، به عنوان مثال، چگونه می توانیم به مردم کابل کمک کنیم تا به فرودگاه برسند، ... اما این کاملا از مذاکرات سیاسی جدا است. ما مذاکرات سیاسی با این گروه نداریم و به رسمیت شناختن طالبان مطرح نیست.

شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش،  وضعیت در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که "برای جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. دوشنبه شب محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала