آمریکایی ها از پیروزی روسیه در افغانستان سخن می گویند

© AP Photo / Allauddin KhanАфганские талибы с оружием. Архивное фото
Афганские талибы с оружием. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
اشتراک
روسیه و چین در رابطه با فرار آمریکا از افغانستان می توانند کشورهای پیروز در این صحنه باشند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست با استناد به مایا کارلین ، تحلیلگر مرکز سیاست های امنیتی در واشنگتن در این باره می نویسد.

به عقیده مایا کارلین، مسکو و پکن در قالب مجامع بین المللی که موضع آمریکا در آن ارائه نخواهد شد، با یکدیگر همکاری خواهند کرد و دیگر کشورهایی که می توانند در رابطه با  وضعیت افغانستان پیروز شوند، ایران و قطر هستند.

کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2021
گزارش و تحلیل
آمریکایی ها از افغانستان رفتند. آگاهی از حقیقت دردناک است

به گفته نویسنده مقاله منتشره در نشنال اینترست، روسیه و چین در حال حاضر به دنبال تضعیف قدرت ایالات متحده آمریکا و حمایت از اقتصاد خود هستند. در این مقاله  همچنین خاطرنشان می شود که طرف روسی گویا سقوط دولت افغانستان و خیزش طالبان (ی سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) را زمان "آغاز اقدام" می داند.

پیشتر اعلام شده بود که ممکن طالبان می توانند به تعهدات خود در قبال روسیه و چین عمل کنند چون افغانستان به حمایت و کمک اقتصادی نیاز دارد. از جمله ممکن است طالبان به امید دریافت یارانه برای کشاورزان از طرف روسیه، صادرات هروئین را کمتر کند.

17 آگوست اطلاع حاصل شد که پارلمان اروپا  نگرانی خود را در رابطه با افزایش نفوذ روسیه و چین در افغانستان ابراز کرده چون انتظار دارد مسکو و پکن سعی کنند خلا سیاسی حاصل شده را پر کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала