طالبان زنان و مقام‌های پیشین افغانستان را به مشارکت در دولت جدید دعوت کرد

درخواست کمک طالبان از روسیه در لغو تحریم های سازمان ملل
درخواست کمک طالبان  از روسیه در لغو تحریم های سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
خبرگزاری رویترز از دعوت گروه طالبان (ممنوع در روسیه) از زنان به مشارکت در دولت جدید در افغانستان و پیشنهاد سمت‌هایی به مقام‌های دولت سابق این کشور خبر داد.َ

به گزارش اسپوتنیک، وردک الحنفی، سخنگوی جنبش طالبان اعلام کرد که این گروه زنان را به مشارکت در فعالیت‌های دولت جدید افغانستان دعوت و به برخی اعضای دولت پیشین سمت‌های جدیدی ارائه  خواهد داد.

مخالفان طالبان از غرب درخواست سلاح کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
مخالفان طالبان از غرب درخواست سلاح کردند

وی گفت که در حال حاضر رایزنی‌هایی بین رهبران طالبان و مقامات پیشین افغانستان در جریان است و از زنان نیز برای مشارکت در دولت جدید این کشور  دعوت خواهد شد.

الحنفی گفت: «آینده نظام اسلامی در کشور طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.»

یاد آور می شود با شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام شده) و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش،  وضعیت در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز  شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته اند. دوشنبه شب محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.در حال حاضر تمام گذرگاه های مرزی زمینی در افغانستان تحت کنترل طالبان است. تخلیه پرسنل خارجی و افغان هایی  که برای نمایندگی های خارجی کار می کنند از طریق تنها فرودگاه در کابل انجام می شود که تحت کنترل سربازان ایالات متحده و دیگر کشورهای ناتو است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала