سقوط بازیکن تیم ملی فوتبال افغانستان از هواپیمای نظامی آمریکا

© Photo (not Sputnik) Facebook page of Afghanistan Football Federationسقوط بازیکن تیم ملی فوتبال افغانستان از هواپیمای نظامی آمریکا
سقوط بازیکن تیم ملی فوتبال افغانستان از هواپیمای نظامی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان افغانستان یکی از افرادی است که با سقوط از بدنه هواپیما در فرودگاه کابل جان خود را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسپورت ۲۴، زکی انوری، بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان افغانستان یکی از افرادی بود که در تلاش برای گرفتن بدنه هواپیمای نظامی آمریکایی قصد ترک افغانستان را داشت، اما پس از بلند شدن هواپیما سقوط کرد و جان باخت. بخشی از جسد این بازیکن در بدنه هواپیما باقی مانده بود.

سقوط دردناک افغانها از هواپیمای آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
واکنش‌ها به لحظه سقوط دردناک افغانها از هواپیمای آمریکایی

قطعاتی از بدن بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان افغانستان در محفظه چرخ هواپیمای آمریکایی پیدا شده است. زکی انوری یکی از صدها نفری بود که به دنبال سقوط کابل و به امید ترک افغانستان در کنار هواپیمای C-۱۷A نیروی هوایی آمریکا در حال دویدن بودند و عده‌ای نیز بدنه هواپیما را گرفته بودند.

شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام شده) و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش،  وضعیت در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که "برای جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. دوشنبه شب محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала