روسیه: همچنان در مورد تغییر قدرت در افغانستان اظهار نظر نمی کنیم

© Sputnik / Kirill Kallinikov روسیه: هنوز در مورد تغییر قدرت در افغانستان اظهار نظر نمی کنیم
 روسیه: هنوز در مورد تغییر قدرت در افغانستان اظهار نظر نمی کنیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
فدراسیون روسیه هیچ اظهارنظری در مورد تغییر قدرت در افغانستان نکرده است، فقط وضعیت را در کابل بعد از حضور طالبی ها برآورد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام نمود که فدراسیون روسیه هیچ اظهارنظری در مورد تغییر قدرت در افغانستان نکرده است، فقط وضعیت را در کابل بعد از حضور طالبی ها برآورد می کند. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که هیچ بحثی مبنی بر تخلیه سفارت روسیه از کابل وجود ندارد.

نگرانی ترامپ از دسترسی روسیه به تسلیحات آمریکایی در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
نگرانی ترامپ از دسترسی روسیه به تسلیحات آمریکایی در افغانستان

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز پنج شنبه، اظهار داشت که مسکو هیچ گونه اظهار نظر و بیانیه مثبت و تایید کننده ای در رابطه با تغییر قدرت در افغانستان ارائه نکرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی درباره اوضاع افغانستان گفت: "یادآور می شوم که مقامات رسمی روسیه هیچ وقت بیانیه تایید کننده و مثبتی در زمینه تغییر قدرت در افغانستان انجام نداده اند. ما فقط واقعیات و انچه که هست می بینیم و ارزیابی می کنیم. عجیب بود اگر آن را نمی دیدیم، اما در این زمینه تفاوت های آشکاری در ارزیابی ها وجود دارد."

به گفته وی، ارزیابی های طرف روسی تنها واقعیات عینی موجود در کابل ، پس از روی کار آمدن "طالبان" (گروه ممنوع در روسیه) و بیانیه های این جنبش در زمینه تضمین امنیت مردم و مراکز دیپلماتیک را شامل شده است. وی در کنفرانس خبری گفت: "من می خواهم تأکید کنم که در مورد تخلیه پرسنل سفارت یا شهروندان روسیه در افغانستان در حال حاضر صحبتی مطرح نیست."

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، سفارت روسیه در افغانستان در حال برقراری ارتباط با "طالبان" (ممنوع در روسیه) در کابل در خصوص فعالیت بدون مشکل سفارت در کابل است؛ سفارت طبق روال عادی مشغول به کار است.
زاخارووا گفت: "سفارت روسیه در پایتخت افغانستان، از جمله بخش کنسولی به کار عادی خود ادامه می دهد. سفارت با نمایندگان "طالبان" (ممنوع در روسیه) در افغانستان در درجه اول برای تامین امنیت شهروندان روس و همچنین فعالیت بدون مشکل دفاتر روسیه در این کشور در ارتباط است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала