پاتروشف: هیچ پیش شرطی برای ورود نیروهای مسلح روسیه به افغانستان وجود ندارد

© Sputnik / Sergey Guneevپاتروشف: هیچ پیش شرطی برای ورود نیروهای مسلح روسیه به افغانستان وجود ندارد
پاتروشف: هیچ پیش شرطی برای ورود نیروهای مسلح روسیه به افغانستان وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد هیچ پیش شرطی برای ورود قوای نظامی روسیه به افغانستان وجود ندارد ، فدراسیون روسیه توجه خود را در درجه اول بر تلاش های سیاسی و دیپلماتیک متمرکز می کند تا به دنبال راه هایی برای برقراری گفتگوی بین الافغانی و حل مسالمت آمیز مشکلات موجود در این کشور باشد.

به گزارش اسپوتنیک، پاتروشف در پاسخ به این سوال که آیا می توان انتظار داشت که  یک گروه نظامی روسیه همچون مورد سوریه وارد افغانستان شود، گفت: هیچ پیش شرطی برای این کار وجود ندارد.

امارات به رئیس جمهور فراری افغانستان پناه داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
امارات به رئیس جمهور فراری افغانستان پناه داد

دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: " ، ما در راستای افغانستان توجه خود را عمدتا بر تلاش های سیاسی و دیپلماتیک متمرکز می کنیم و به همراه شرکای خود به دنبال راه هایی برای رو به راه کردن گفتگوی بین الافغانی و حل مسالمت آمیز مشکلات موجود در کشور هستیم." به گفته پاتروشف، برای این اهداف، از  جمله "قالب مسکو" ایجاد شده و با موفقیت عمل می کند.

پاتروشف افزود: "علاوه بر این ما به نقش هماهنگ کننده سازمان ملل در تلاش های بین المللی برای حل و فصل افغانستان اهمیت زیادی می دهیم."

یاد آور می شود با شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام شده) و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش،  وضعیت در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز  شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته اند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که "برای جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرده است. دوشنبه شب محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала