چرا ایران با فاجعه کرونا روبرو شده است؟

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
کارشناس: اگر بی‌تفاوتی عجیب در برابر مرگ شهروندان و نبودن حتی یک تخت بستری در بیمارستان‌ها ادامه پیدا کند، نظام سلامت قطعا دیگر پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت که اگر مردم و مسئولان بسیج نشوند و این بی‌تفاوتی عجیب در برابر مرگ شهروندان و نبودن حتی یک تخت بستری در بیمارستان‌ها ادامه پیدا کند، نظام سلامت قطعا دیگر پاسخگو نخواهد بود.

Корова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
ریختن ادرار گاو در دهان بیمار کرونایی بستری شده در هند +ویدئو

وی در ادامه افزود: « بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا رکورد برجا گذاشته است. در روز گذشته ۱۰۷ بیمار در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری شدند بنابراین اکنون ۴۹۱ بیمار بستری داریم. این افزایش بستری، بدون تردید افزایش مرگ ناشی از کرونا را در منطقه به همراه خواهد داشت.

 باید اعتراف کرد که تمام هشدارها تاکنون بی‌فایده بوده است و خون بیمارانی که روزانه کشته می‌شوند بر گردن کسانی است که نسبت به اوضاع کنونی بی‌مسئولیت هستند. دیگر نمی‌گوییم فاجعه نزدیک است و امروز باید بگوییم در اوج بحران و در دل فاجعه کرونایی قرار داریم اما باز هم می‌بینیم که هیچ همراهی خاصی انجام نمی‌شود.

در این بین، تاب و تحمل پرسنل بهداشت و درمان نیز به حداقلی‌ترین میزان خود رسیده است اما هنوز برخی بدون توجه به بیش از یک سال و نیم جانبازی آن‌ها، به هیچ ضابطه و پروتکلی پایبند نیستند. خیلی عجیب است که مسئولان و مردم در برابر این فاجعه بزرگ بی‌تفاوت هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала