ترامپ رئیس جمهور سابق فراری افغانستان را "کلاهبردار" خواند

© REUTERS / Eduardo Munozدرخواست ترامپ از پوتین
درخواست ترامپ از پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت که او اشرف غنی رهبر سابق، افغانستان را همیشه یک "کلاهبردار" می دانست که قبل از خروج آخرین سرباز آمریکایی، کشورش را ترک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Newsmax گفت: "او یک کلاهبردار بود و اکنون معتقدم با پول زیادی رفته است. من قبلاًگفتم که او رهبر نیست و قبل از آخرین سربازان آمریکایی فرار خواهد کرد و چنین نیز شد".

اتحادیه اروپا: نباید اجازه دهیم چین و روسیه کنترل افغانستان را در دست بگیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اتحادیه اروپا: نباید اجازه دهیم چین و روسیه کنترل افغانستان را در دست بگیرند

اشرف غنی، شهروند سابق آمریکا ، خروج شتابزده خود از افغانستان پس لز به قدرت رسیدن طالبان را با تمایل به جلوگیری از خونریزی توضیح داد. او پس از پناهنده شدن به امارات متحده عربی انکار کرد که سرمایه زیادی را با خود برده و قول داد که در آینده به وطن خود بازگردد.

آمریکا در واکنش به اظهارات اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان مبنی بر بازگشت به کشورش گفت، غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد.

یاد آور می شود با شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام شده) و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش،  وضعیت در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز  شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته اند. دوشنبه شب محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.در حال حاضر تمام گذرگاه های مرزی زمینی در افغانستان تحت کنترل طالبان است. تخلیه پرسنل خارجی و افغان هایی  که برای نمایندگی های خارجی کار می کنند از طریق تنها فرودگاه در کابل انجام می شود که تحت کنترل سربازان ایالات متحده و دیگر کشورهای ناتو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала