بایدن و جانسون نشست گروه هفت برای افغانستان تشکیل می دهند

© AP Photo / Patrick Semanskyجو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و نخست وزیر بریتانیا، در تماس تلفنی توافق کردند که طی روزهای آتی به منظور دستیابی به یک راهبرد مشترک در قبال افغانستان نشست مجازی گروه هفت را برگزار کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، روز سه شنبه با یکدیگر درباره آخرین تحولات افغانستان گفتگوی تلفنی کردند.

سخنگوی طالبان: افغانستان تولید مواد مخدر را متوقف می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
سخنگوی طالبان: افغانستان تولید مواد مخدر را متوقف می کند

در این تماس تلفنی، دو طرف بر لزوم اقدام جامعه بین‌ الملل برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در کشور افغانستان تأکید کردند.

علاوه براین، بایدن و جانسون در این گفتگو توافق کردند که طی روزهای آتی به منظور دستیابی به یک راهبرد مشترک در قبال افغانستان نشست مجازی گروه هفت را برگزار کنند.

پیشتر هم محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر، روز سه شنبه به وقت محلی از سوی آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود یک تماس تلفنی دریافت کرد که طی آن، دو طرف پیرامون تحولات امنیتی و سیاسی در افغانستان گفتگو کردند.

این دو دیپلمات بلندپایه ایالات متحده و قطر همچنین پیرامون روابط راهبردی دوجانبه گفتگو کردند.

در این گفتگو، بلینکن از دولت قطر بابت ایفای نقشی مؤثر در تداوم بخشیدن به گفتگوهای صلح و ارائه کمک‌ های لازم در فرآیند تخلیه [نیروها] از افغانستان قدردانی کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف همچنین بر اهمیت حراست از غیرنظامیان… و کار بر روی یک توافق سیاسی فراگیر جهت تضمین انتقال مسالمت آمیز قدرت در افغانستان تأکید ورزیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала