واکنش ظریف به وقایع افغانستان: آمریکا و ناتو ملزم به جبران خسارت هستند

© AP Photo / Vahid Salemiواکنش ظریف به وقایع افغانستان: آمریکا و ناتو ملزم به جبران خسارت هستند
واکنش ظریف به وقایع افغانستان: آمریکا و ناتو ملزم به جبران خسارت هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران به اظهارات مقامات ایالات متحده و ناتو در خصوص وقایع اخیر در افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت که وقایع در افغانستان و اظهارات مقامات ایالات متحده و ناتو ثابت می‌کند که آنها "فقط به دنبال منافع خود" به افغانستان حمله کردند.

ظریف در حساب توئیتری خود نوشت: با وجود همه صحبت‌های آنها درباره دموکراسی و جنگ علیه تروریسم، وقایع در افغانستان و اظهارات مقامات ایالات متحده و ناتو ثابت می‌کند: آنها فقط به دنبال منافع خود به افغانستان و جاهای دیگر حمله کردند و آن‌ها را اشغال کردند - اما حتی نتوانستند به منافع خود دست یابند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود: ایالات متحده/ناتو اکنون ملزم به جبران خسارت هستند.

شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام شده) و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش،  وضعیت در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که "برای جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. دوشنبه شب محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала