هشدار سیلاب ناگهانی و تندباد در ۸ استان ایران

© Photo / IRNAهشدار سیلاب ناگهانی و تندباد در ۸ استان ایران
هشدار سیلاب ناگهانی و تندباد در ۸ استان ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران با اشاره به بارش باران و رعد و برق در ۱۳ استان تا یکشنبه هفته آینده نسبت به سیلاب ناگهانی و خسارت ناشی از تندباد موقتی در ۸ استان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سازمان هواشناسی ایران، بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌ های همدیدی و آینده‌ نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌ های مازندران، گلستان،‌ شمال تهران، البرز، سمنان، هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، شرق بوشهر، جزایر خلیج‌ فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان در ساعات بعدازظهر رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش بینی می‌ شود.

رانش زمین و سیل شدید در ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
رانش زمین و سیل شدید در ژاپن

فردا در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان، جنوب استان‌ های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، شرق بوشهر و جزایر خلیج‌ فارس رگبار پراکنده پیش بینی می‌ شود.

جمعه در ارتفاعات مازندران، شمال آذربایجان غربی، شنبه هفته آینده در شمال آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد رگبار انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه هفته آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان، ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان بارش خفیف در ساعات بعدازظهر پیش بینی شده است.

احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود. رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر در سواحل و ۱.۵ تا ۲ متر در فراساحل انتظار می رود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала