طالبان هند را به تکمیل پروژه‌های زیرساختی در افغانستان دعوت کرد

© Photo / IRNAدیدار فرمانده ناتو با طالبان
دیدار فرمانده ناتو با طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
سخنگوی جنبش طالبان امروز (چهارشنبه) گفت، طالبان از دولت هند خواسته تا پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای را در افغانستان کامل کند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخنگوی طالبان همچنین گفت که این درخواست از هند برای مردم افغانستان است. هند بر روی این پروژه‌ها و بسیاری دیگر از پروژه‌های زیرساختی و بازسازی افغانستان کار کرده است.

حسین امیرعبداللهیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
ملاقات نماينده ویژه چین در امور افغانستان با حسین امیر عبد اللهیان

وی ادامه داد: اگر آنها بخواهند، می‌توانند پروژه‌های نیمه تمام خود را که برای مردم است، تکمیل کنند.

هند در اقتصاد افغانستان سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده که شامل ۴۰۰ پروژه در سراسر افغانستان می‌شود. تعاملات تجاری بین دو کشور در بازه ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، از مرز یک میلیارد دلار گذشت.

با شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام شده) و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش که همزمان با خروج ارنش آمریکا از افغانستان بود، وضعیت دراین کشور به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز  شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته اند. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که "برای جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرده است.

در واکنش به این اقدام، دهلی‌نو تصمیم گرفت تا کارمندان سفارت خود در کابل را تخلیه کند و اکنون این ساختمان توسط کارمندان محلی اداره می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала