تجدید نظر متحدان آمریکا درباره نقش واشنگتن در جهان

© Sputnik / Александр Имедашвили, STF /  مراجعه به بانک تصاویر تجدید نظر متحدان آمریکا درباره نقش واشنگتن در جهان
تجدید نظر متحدان آمریکا درباره نقش واشنگتن در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
متحدان آمریکا پس از خروج از افغانستان تصمیم گرفتند در مورد نقش ایالات متحده در جهان تجدید نظر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست در گزارشی نوشت که پس از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان، متحدان و مخالفان واشنگتن تصمیم گرفتند که در نقش ایالات متحده در جهان تجدید نظر کنند.

واکنش ظریف به وقایع افغانستان: آمریکا و ناتو ملزم به جبران خسارت هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
واکنش ظریف به وقایع افغانستان: آمریکا و ناتو ملزم به جبران خسارت هستند

این روزنامه می‌نویسد که سخنرانی بایدن برای شهروندان آمریکایی، که در آن او بار دیگر به ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، حتی در شرایطی که قدرت در این کشور به دست شبه نظامیان جنبش رادیکال طالبان (یک سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) افتاد، تاکید کرد؛ بار دیگر بر اساس اینکه چگونه این تصمیم بر موقعیت واشنگتن در صحنه جهانی تأثیر می‌گذارد، جنجال برانگیخت.

روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد: این سوال دوباره مطرح می‌شود که آیا خروج از افغانستان به عنوان ضعف واشنگتن و تضعیف موقعیت پیشروی این کشور در جهان تلقی می‌شود و یا به عنوان یک سیاست منطقی با هدف حفاظت از منافع ملی و حفظ منابع برای مقابله با مشکلات فوری تر.

شروع پیشروی جنبش رادیکال طالبان (در فدراسیون روسیه سازمان تروریستی و ممنوعه اعلام شده) و تصرف شهرهای بزرگ توسط این جنبش،  وضعیت در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر متشنج تر شده است. روز یکشنبه رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه نظامیان طالب اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که "برای جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. دوشنبه شب محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала