آمریکا پناهجویان افغانستان را به اوگاندا می فرستد

© REUTERS / Courtesy of Defense Oneآمریکا پناهجویان افغانستان را به اوگاندا می فرستد
آمریکا پناهجویان افغانستان را به اوگاندا می فرستد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
اشتراک
دولت اوگاندا روز سه شنبه اعلام کرد با درخواست آمریکا برای اسکان موقت ۲ هزار پناهجوی افغان که به دلیل سلطه طالبان از افغانستان فرار کرده‌اند، موافقت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اوگاندا تجربه زیادی در پذیرش پناهجویان متواری از خشونت دارد و هم اکنون بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر از سودان جنوبی در این کشور زندگی می‌کنند.

تیراندازی ارتش آمریکا به سوی شهروندان افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2021
تیراندازی ارتش آمریکا به سوی شهروندان افغانستان

استر انیاکان داوینیا مشاور وزیر مهاجران، آمادگی برای بلایای طبیعی و امداد گفت: آمریکا روز گذشته این درخواست را مطرح کرد و یوری موسونی رییس جمهوری اوگاندا با اسکان موفقت ۲ هزار پناهجوی افغان موافقت کرده است.

وی افزود: این افراد به مدت سه ماه در اوگاندا سکونت خواهند داشت و سپس آمریکا آن‌ها را به جای دیگری خواهد فرستاد. هنوز مشخص نیست چه زمانی پناهجویان افغان وارد اوگاندا خواهند شد. دو کشور آلبانی و کوزوو نیز با درخواست آمریکا برا پذیرش موفقت پناهجویان افغان موافقت کرده‌ اند.

از سوی دیگر دولت بنگلادش روز سه شنبه از رد درخواست آمریکا برای اسکان موقت افغان‌ ها در این کشور خبر داد.

دیلی استار در این رابطه نوشت: بنگلادش درخواست آمریکا برای پناه دادن موقت به برخی از مردم افغانستان را رد کرد و گفت بنگلادش با دادن سرپناه به بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیایی در حال حاضر در یک مشکل بزرگ قرار دارد.

ای کی عبدل الکلام وزیر امور خارجه بنگلادش گفت: بله، آمریکا از ما درخواست کرده است تا افغان‌ها را اسکان دهیم. اما ما این درخواست را رد کرده‌ ایم زیرا تعداد زیادی پناهجوی روهینگیا را پذیرفته‌ ایم و با مشکل بزرگی مواجه شده‌ ایم.  

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای "توافقنامه صلح" بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌ های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала