هجوم شهروندان کابلی به فرودگاه برای گریز از طالبان +ویدئو

© REUTERS / Taliban Handoutهجوم شهروندان کابلی به فرودگاه برای گریز از طالبان +ویدئو
هجوم شهروندان کابلی به فرودگاه برای گریز از طالبان +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
مردم افغانستان برای فرار از طالبان، حتی از هواپیما هم آویزان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی سقوط دولت اشرف غنی توسط طالبان، ازدحام شهروندان وحشت زده کابلی به فرودگاه کابل و پافشاری برای سوار شدن به هواپیما به قصد گریز از این شهر، سوژه داغ رسانه‌های خبری و فضای مجازی شده است.
صبح دیروز مردم هراسان و نگران از وضعیت پیش آمده برای کشورشان، به فرودگاه رفتند تا بتوانند با هواپیما کابل را ترک کنند، اما به دلیل نبودن هواپیما و ازدیاد جمعیت از روش‌های نامعقول مانند بالا رفتن از گوشه کنار پله‌ها و بدنه هواپیما برای وارد شدن به آن پافشاری کردند.


ویدئویی دیگری نیز از بلند شدن هواپیما در فضای مجازی پخش شده است که ضمن دویدن عده‌ زیادی از مردم به دنبال هواپیما افراد دیگری که موفق به سوار شدن به هواپیما نشده بودند به قصد فرار، خودشان را در موتور و بال‌ها پنهان کرده‌ بودند که با واکنش‌هایی از سوی کاربران در دنیای مجازی همراه شده است.


بسیاری از کاربران با انتقاد شدید از دولت پیشین افغانستان این دولت را خائن خواندند و عده‌ای دیگر تحویل دادن زمام کشور به دست طالبان را جنگ ندانسته بلکه انتقال دولت خائن افغانستان به دولت طالبان می‌دانند و به دشمنان و خائنان آنان لعنت فرستادند. کاربران افغانستانی نیز از آینده افغانستان ابراز نگرانی کردند. علاوه بر این‌ها کاربرانی درخواست می‌کنند که اخبار صحیح را در فضای مجازی گسترش دهند تا موجب نگرانی و ترس در میان مردم افغانستان نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала