سازمان جهانی بهداشت بیش از 7 میلیارد دلار از جامعه جهانی درخواست کرد

© AP Photo / Raphael Satterسازمان جهانی بهداشت بیش از 7 میلیارد دلار از جامعه جهانی درخواست کرد
سازمان جهانی بهداشت بیش از 7 میلیارد دلار از جامعه جهانی درخواست کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که جمع‌آوری 7 میلیارد و 700 هزار دلار برای مبارزه با سویه خطرناک ویروس کرونا ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک بر اساس بیانیه مطبوعاتی سازمان جهانی بهداشت، این مبلغ صرف گسترش تست های کووید-19، بهبود نظارت اپیدمیولوژیکی با هدف آشکارسازی سویه های خطرناک تر ویروس کرونا، تأمین اکسیژن برای بیماران و کادر درمان و ایمنی لازم و تجهیزات محافظت شخصی کادرها خواهد شد.

منظور سرمایه‌گذاری جهت اجرای برنامه بین المللی تحت عنوان « ACT-Accelerator» است که از آوریل 2020 اجرا می شود.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت:« تخصیص 7 میلیارد و 700 هزار دلار برای اجرایی کردن این برنامه هر چه زودتر باید تأمین شود تا بتوان نسبت به رشد گزینه « دلتا» ویروس کرونا سریع واکنش نشان داد و بتوان به پایان پاندمی در جهان نایل آمد.

کار تولید واکسن ایرانی آنفلوآنزا در کدام مرحله است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
سازمان جهانی بهداشت فاز یک واکسن اسپایکوژن را تأیید کرد

این سرمایه گذاری، بخش ناچیزی از هزینه دولت ها در مبارزه با کووید -19 است. اگر هر چه سریعتر نتوانیم این سرمایه را جمع آوری کنیم و باعث توقف شیوع «دلتا ویروس» در کشورهای آسیب‌پذیرتر شویم، مجبور خواهیم شد هزینه بیشتری برای رفع پیامدهای آن در سال جاری بپردازیم».

قرار است 2 میلیارد و 400 هزار دلار برای بهبود روش آزمایش و تست در کشورهای با درآمد پایین و متوسط سرانه جمعیت صرف شود و 1 میلیارد و 700 هزار دلار برای تأمین تجهیزات محافظتی کادر درمان و 1 میلیارد و 200 هزار دلار برای تأمین اکسیژن بیمارستان ها با هدف کمک به افراد شدیدا بیمار.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد. به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала