بایدن: رهبران افغانستان تسلیم شده و فرار کردند و ارتش از هم پاشید

© AP Photo / Evan Vucciبایدن: رهبران افغانستان تسلیم شده و فرار کردند و ارتش از هم پاشید
بایدن: رهبران افغانستان تسلیم شده و فرار کردند و ارتش از هم پاشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
سخنرانی جو بایدن درباره اوضاع افغانستان.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: رهبران افغان نتوانستند از نظر سیاسی متحد شوند، حاضر به مذاکره نشدند و به دروغ گفتند که برای مبارزه آماده ایم.

بایدن در سخنرانیش گفت: "ما همه چیز به ارتش افغانستان دادیم، سلاح و ادوات، آموزش و حقوق سربازان. آنچه نمیتوانستیم به آنها بدهیم، اراده جنگیدن بود." او همچنین رهبران افغانستان مخصوصا اشرف غنی را به خاطر ادامه اختلاف‌های سیاسی و متحد نشدن مورد انتقاد قرار داد.

بایدن افزود: من مردم آمریکا را با [این دروغ تکراری] که اگر فقط چند سال بیشتر در افغانستان می‌ماندیم، مسئله حل می‌شد، گمراه نخواهم کرد. بخشی از مسولیت وضعیت موجود که متوجه خودم هست را هم می‌پذیرم. ولی از تصمیمم برای پایان دادن به حضور نظامی و جنگ در افغانستان پیشمان نیستم.

پیشتر کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امشب برای نخستین بار در خصوص وضعیت به وجود آمده در افغانستان سخنرانی کند. بر اساس بیانیه صادر شده از سوی کاخ سفید، جو بایدن قرار است ساعت 3:45 دقیقه عصر به وقت واشنگتن (حدود ساعت 12:30 امشب به وقت تهران) پس از بازگشت از اقامتگاه خود در «کمپ دیوید» به کاخ سفید، به صورت زنده در خصوص مساله افغانستان سخنرانی کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала