واکنش مرکل به آخرین تحولات افغانستان

© Sputnik / Alex Panzicov /  مراجعه به بانک تصاویر مرکل
مرکل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
مرکل: جامعه جهانی باید به همسایگان افغانستان در پذیرش مهاجران کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری در واکنش به آخرین تحولات افغانستان اظهار داشت که تحولات رخ داده تلخ، دراماتیک است. این اوضاع برای میلیون ها افغان که برای آزادی یک جامعه تلاش کرده اند وحشتناک است.

هشدار جدی اتحادیه اروپا به طالبان در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
هشدار جدی اتحادیه اروپا به طالبان در افغانستان

مرکل در ادامه افزود: «ما باید اطمینان حاصل کنیم بسیاری از افرادی که نگرانی های بزرگی دارند در کشورهای همسایه افغانستان اقامت امن داشته باشند. ما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم زمانی که بودجه کافی در اختیار آژانس پناهندگان سازمان ملل قرار ندادیم و منجر به آن شد که مردم، اردن و لبنان را به مقصد اروپا ترک کردند».

تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا پیش بینی کرده بودند که احتمالاً چند هفته دیگر طول خواهد کشید تا دولت غیرنظامی افغانستان در کابل به دست نیروهای طالبان سقوط کند. با قدرت یابی طالبان و خروج شهروندان افغان از کشور، وزارت امور خارجه ایالات متحده شرایط و شاخص های جدیدی را در برنامه پذیرش پناهندگان اعلام کرد و شهروندان افغان را ملزم کرد تا قبل از درخواست پناهندگی در ایالات متحده ابتدا در کشور ثالث مستقر شوند.

روز 15 ماه اوت 2021 با ورود طالبان به کابل، اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به همراه شماری از مقامات کابینه خود از کشور فرار کرد و طالبان کاخ ریاست جمهوری را تحت کنترل خود قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала