نکته های مهم در مورد سفر به کیش

© Photo / IRNAجزیره کیش
جزیره کیش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
طی سال‌های گذشته جزیره کیش به عنوان مرکز تجارت مروارید جزیره نیز شناخته می‌شود و مقصدی جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود.

همجواری جزیره کیش با آب‌های خلیج فارس باعث ایجاد میزان بالایی اکسیژن شده و آن را به مکانی مناسب برای رفع خستگی مسافران تبدیل کرده است. جزیره کیش، جز چهار جزیره اول دنیا قرار دارد که میزان اکسیژن در آن بالا است. برای همین درخواست برای اجاره سوئیت ساحلی و خانه در کیش بسیار بالا است. البته امروزه با وجود سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اجاره اقامتگاه، این نگرانی تا حدودی کاهش یافته است. ما در این مقاله می‌خواهیم راهنمای جامع سفر به کیش به شما ارائه کنیم، پس با ما همراه باشید. 

اقامت در جزیره کیش

در وهله اول شما برای سفر به جزیره کیش نیاز به اقامتگاه دارید. اقامتگاه‌های کیش بسیار متنوع هستند. در میان اقامتگاه‌های کیش، هتل‌ها بسیار متنوع و در قیمت‌های مختلف وجود دارد. اگر تمایل به اقامت درهتل‌های کیش ندارید، می‌توانید به سراغ ویلاهای ساحلی، اتاق‌ها و سویئت‌های لوکس جزیره کیش بروید که اغلب توسط مردم محلی اجاره داده می‌شوند که میتوانید اجاره ویلا در کیش انجام دهید. برخی از این اقامتگاه‌ها و ویلاها جزو اقامتگاه‌های ارزان قیمت کیش محسوب می‌شوند. 

هزینه‌های سفر به کیش

کیش جز مقاصد گردشگری لوکس و گران قیمت ایران به شمار می‌رود. پس قبل از سفر خود به کیش حتما بودجه سفر خود را تعیین کنید. هزینه امکانات و خدمات متنوع در هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی و تجاری یا برای اجاره سوئیت و خانه در این منطقه کاملا متفاوت است. 

همانطور که گفته شده، برخی از مردم به اقامت در هتل‌های لوکس در زمان سفر خود علاقمند هستند. اما اگر به دنبال اقامتگاه‌های مقرون‌به صرفه هستید، می‌توانید به سراغ اجاره اتاق، سوئیت یا ویلا در جزیره کیش بروید. اقامتگاه‌های جزیره کیش بسیار متنوع هستند و هیچ نگرانی بابت این موضوع نخواهید داشت.

آب و هوای جزیره کیش

در فصل گرما می‌توانید انتظار حداقل ۴۰درجه دما را داشته باشید و در فصل سرد نیز دمای هوا حدود ۲۰ درجه خواهد بود. البته نباید نگران آب‌و‌هوای گرم جزیره کیش باشید، وزش بادهای اقیانوسی بر ساحل و حرکت نسیم روی سطح جزیره باعث شده تا آب‌وهوای کیش در فصل گرم نیز دلپذیر باشد. این منطقه با باران‌ها رگباری، کوتاه یا نم نم در فصل زمستان شناخته می‌شود. آب‌وهوای فصل گرم در این جزیره از اول سال تا حدود اواسط آبان است و از اواسط آبان تا آخر سال نیز باید انتظار آب‌وهوای فصل سرد کیش را داشته باشید. آب‌وهوای منحصربه‌فرد کیش باعث شده تا بسیاری از افراد خوشگذرانی در این منطقه را با تفریحات شبانه کیش بشناسند. 

بهترین فصل برای سفر به کیش

پاییز و زمستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به کیش دانست. آب‌و‌هوای جزیره کیش در این زمان فوق‌العاده مطلوب است.  البته بهترین زمان سفر به کیش می‌تواند بر اساس سلیقه، اوقات فراغت و علاقه افراد به خلوتی یا شلوغی متفاوت خواهد بود. تعطیلات عید برای کسانی که از آب‌وهوای مرطوب، معتدل و شلوغی جزیره را دوست  دارند، مناسب خواهد بود. اگر تحمل هوای گرم دارید و می‌توانید شرجی دریا را تحمل کنید، خلوت‌ترین زمان جزیره کیش فصل تابستان است. فصل تابستان برای کسانی که از شلوغی بیزار هستند، ایده‌آل‌ترین فصل سفر به کیش است.

 البته هزینه‌های شما با توجه به فصلی که به جزیره سفر می‌کنید، متفاوت خواهد بود. پس با توجه به سلیقه خود زمان سفر به جزیره زیبای کیش را تعیین کنید.

غذاهای محلی کیش

تاریخ جزیره و همینطور فرهنگ مردم کیش را می‌توان با چشیدن غذاهای محلی این منطقه احساس کرد. از جمله غذاهای محبوب جزیره می‌توان سمک مشوی (ماهی سرخ شده)، مرگوگ یا مرقوق، مضروبه، هریسه (نوعی حلیم)، محمر و لحم مجبوس را نام برد. اسامی اغلب غذاهای محلی عربی هستند و حکایت از ارتباط قوی بین مردمان جنوب و دیگر کشورهای عربی منطقه دارد. اگر طرفدار غذاهای دریایی خوشمزه هستید، چشیدن غذاهای محلی کیش را از دست ندهید. 

رستوران‌های معروف در جزیره کیش 

بخشی از سفر برای همه چشیدن غذاهای خوشمزه در یک مکان مناسب است. در جزیره کیش نیز رستوران‌گردی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات به شمار می‌رود. از جمله رستوران‌های معروف جزیره می‌توان به رستوران پدیده شاندیز، رستوران عمو اکبر، رستوران رویال استار، رستوران کوه سنگی و … اشاره کرد. یکی از خصوصیات رستوران‌گردی در جزیره کیش را می‌توان متفاوت بودن حال و هوای هر کدام از رستوران‌های کیش دانست. بنابراین هر کدام از آن‌ها تجربه منحصربه‌فردی برای شما به ارمغان خواهند آورد. 

سوغاتی‌های کیش

خرما، ماهی و میگو، انواع شکلات و ادویه را می‌توان سوغاتی‌های منحصربه‌فرد جزیره کیش دانست. یکی دیگر از سوغاتی‌های متداول جزیره کیش، لباس‌هایی جذابی است که می‌توانید در پاساژگردی‌ها خود بیابید. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید کیش می‌توان به مراکز خرید دامون، سارینا، مرجان، بازار مروارید، مرکز خرید پردیس ۱ و پردیس ۲، مرکز خرید میکامال، بازار دیپلمات، بازار مریم، مرکز خرید پانیذ کیش، بازار ونوس و بازار عرب‌های کیش (بازار میرمهنا) اشاره کرد. 

جاهای دیدنی در سفر به کیش

اغراق نیست اگر بگوییم جاذبه‌هایی تاریخی و فرهنگی جزیره کیش قدرت مدهوش کردن شما را خواهند داشت. با هر سلیقه و خلق‌وخویی که باشید، تنوع مکان‌های دیدنی کیش شما را هیجان‌زده خواهد کرد. از جمله معروف‌ترین مکان‌های دیدنی جزیره کیش می‌توان به شهر زیرزمینی کاریز، فرهنگسرای سنایی کیش، آب انبار سنتی کیش، شهر باستانی حریره، بافت قدیم کیش، روستای باغوی کیش، موزه مردم‌شناسی یا خانه بومیان کیش و البته گذر هنرمندان کیش اشاره کرد. البته مکان‌های دیگر نظیر پارک‌های کیش، سواحل کیش، دلفیناریوم یا پارک دلفین‌های کیش را نیز می‌توان نام برد که بازدید از آن‌ها یکی از تفریحات جذاب در جزیره کیش است. 

تفریحات لذت بخش کیش

از جمله محبوب‌ترین تفریحات جزیره کیش می‌توان به غواصی، پاراسل، فلای برد، جت اسکی، سافاری، فوتبال و والیبال ساحلی و همچنین اسب سواری اشاره کرد. متدوال‌ترین تفریح در جزیره کیش را می‌توان تفریحات آبی و ورزشی دانست. شما می‌توان تجربه انواع تفریحات آبی را در سواحل یا در برخی مجتمع‌های آبی جزیره کیش به دست آورید. از جمله لذت بخش‌ترین تفریحات دریایی جزیره می‌توان به پلاژ آقایان، پلاژ بانوان و کیبل اسکی را نام برد. برای غواصی می‌توانید در کیش به مراکزی نظیر ژوراسیک پارک، سازه‌ها، کشتی مغروق داما، بیگ کورال و البته کشتی یونانی مراجعه کنید. همچنین برای سایر تفریحات در کیش نظیر جت اسکی، فلای برد باید به مراکزی نظیر پارک آبی کیش، مجتمع تفریحات دریایی وغیره بروید. 

همچنین از جمله بهترین تفریحات ورزشی در جزیره کیش می‌توان پینت بال، اسکیت روی یخ، سافاری کیش، اسب سواری، فیش اسپا، ترامپولین، باگی در کیش، جایروکوپتر، زورب بال در کیش، بانجی شوتینگ در کیش، بولینگ، کارتینگ، تنیس، بانجی جامپینگ در کیش، فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی اشاره کرد. شما می‌توانید به مراکزی متنوعی نظیر دهکده تیراندازی کیش و مجتمع ورزش‌های زمستانی کیش برای لذت بردن از این سرگرمی‌های فرح بخش مراجعه کنید. پس می‌توان گفت برای برنامه‌ریزی در جزیره کیش کار سختی را در پیش خواهید داشت. 

خیابان گردی در کیش 

یکی از تفریحات جذاب در جزیره کیش اجاره ماشین و خیابان‌گردی در کیش است. گردشگران با اجاره خودروهای فوق العاده به صورت ۲۴ساعته و رانندگی در خیابان‌های معروف کیش برای خود خاطراتی رویایی می‌سازند. 

یکی از جذاب‌ترین تفریحات شبانه کیش برای بسیاری از مسافران خیابان‌گردی و لذت از نورپردازی خیابان‌ها و نسیم شبانه جزیره در شب است. از معروف‌ترین خیابان‌های کیش که رانندگی در آن‌ها برای شما خاطراتی فراموش‌نشدنی را ایجاد می‌کند بلوار ساحل کیش، خیابان رودکی کیش، بلوار خلیج فارس کیش، خیابان مرجان کیش، خیابان فردوسی کیش، خیابان سنایی کیش و البته بلوار دریای کیش هستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала