بایدن: یک تریلیون دلار در افغانستان خرج کردیم

© AP Photo / Evan Vucciبایدن
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2021
اشتراک
ماموریت ما در افغانستان دولت سازی نبود و منافع ما جلوگیری از حمله به خاک آمریکا بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «الجزیره»، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که ماموریت ما در افغانستان دولت سازی نبود و منافع ما جلوگیری از حمله به خاک آمریکا بود.

وی در ادامه افزود: «بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان هزینه کردیم و ارتش این کشور را تجهیز کردیم و تمامی تجهیزات لازم برای آن فراهم کردیم. مأموریت ما در افغانستان هیچ‌گاه قرار نبود ایجاد یک دموکراسی تمرکزیافته و یکپارچه باشد.

افغانستان، بدترین شکست ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
افغانستان، بدترین شکست ایالات متحده آمریکا

من و تیمم اوضاع میدانی در افغانستان را زیر نظر داریم و اجرای برنامه‌های جایگزینی را که تدوین کردیم پیگیری خواهیم کرد. ارتش آمریکا نمی‌تواند جای نیروهای افغانستانی را بگیرد. اشرف غنی تاکید می‌کرد که نیروهای افغانستانی خواهند جنگید و روشن است که او اشتباه می‌کرد.

 اشتباهاتی که در گذشته در افغانستان مرتکب شدیم را هرگز تکرار نخواهم کرد. اشتباهاتی که در گذشته در افغانستان مرتکب شدیم را هرگز تکرار نخواهم کرد. اشتباهاتی که در گذشته در افغانستان مرتکب شدیم را هرگز تکرار نخواهم کرد. به حمایت از ملت افغانستان برای جلوگیری از بی ثباتی و خشونت در این کشور ادامه خواهیم داد».

بایدن مدعی شد که روسیه و چین می‌خواهند آمریکا درآمدهای خود را صرف جنگی کند که متوقف نخواهد شد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت که دولت افغانستان نصیحت او درباره ضرورت صلح با طالبان را رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала