ترامپ: جو بایدن باید با شرمندگی استعفا دهد

© REUTERS / Jonathan Drakeترامپ: جو بایدن باید با شرمندگی استعفا دهد
ترامپ: جو بایدن باید با شرمندگی استعفا دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
دونالد ترامپ خواستار کناره گیری جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور به دلیل بحران افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا که در دوره او خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تدوین شده بود، در بیانیه ای اظهار داشت: آنچه جو بایدن با افغانستان انجام داده افسانه ای است و این یکی از بزرگترین شکست ها در تاریخ آمریکا خواهد بود.

اشرف غنی: برای جلوگیری از کشتار مردم استعفاء دادم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
اشرف غنی: برای جلوگیری از کشتار مردم استعفاء دادم

ترامپ افزود زمان آن رسیده است که بایدن با شرمندگی استعفا کند. این نباید اتفاق بزرگی باشد چرا که از اول هم به طور قانونی انتخاب نشده بود.

به نقل از هیل، رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین سیاست های بایدن را به باد انتقاد گرفت و گفت: او به جای پیروی از برنامه‌ای که دولت ما برای او گذاشت، از افغانستان فرار کرد.

ترامپ درباره طرح خود مدعی شد طرحی که از مردم و اموال ما محافظت و تضمین می‌کرد که طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) هرگز رویای تصرف سفارتخانه ما یا ایجاد پایگاه حملات جدید علیه آمریکا را نداشته باشد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا  اضافه کرد: پس از بیرون راندن داعش، بازدارندگی معتبر ایجاد کردم. آن عامل بازدارنده اکنون از بین رفته است.

ترامپ اضافه کرد: طالبان دیگر نه ترس و نه احترامی برای آمریکا یا قدرت آمریکا ندارد.

وی افزود: وقتی طالبان پرچم خود را بر فراز سفارت آمریکا در کابل به اهتزاز در آورند چه شرم آور خواهد بود. این یک شکست کامل از طریق ضعف، بی کفایتی و عدم انسجام کامل استراتژیک است.

ترامپ پیشتر روز یکشنبه تحولات در افغانستان را یکی از بدترین شکست های آمریکا در چند دهه اخیر توصیف کرده بود. وی در بیانیه ای جدید، دولت جدید آمریکا را مسئول انتشار گسترده COVID-19، وضعیت بحرانی در مرز جنوبی ایالات متحده، از دست دادن استقلال انرژی و اقتصاد فلج شده این کشور دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала