افشای استفاده از دستبند الکترونیکی برای بازدیدکنندگان نمایشگاهی در امارات

© AP Photo / Kamran Jebreiliافشای استفاده از دستبند الکترونیکی برای بازدیدکنندگان نمایشگاهی در امارات
افشای استفاده از دستبند الکترونیکی برای بازدیدکنندگان نمایشگاهی در امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، گیل هافمن، خبرنگار بخش سیاسی جرزالیم پست در گزارشی به موضوع برگزاری یک نمایشگاه در امارات متحده عربی با حضور شرکت‌های اسرائیلی پرداخته و در آن اذعان کرده که یک شرکت اسرائیلی از دستبندهای ردیابی الکترونیکی برای انجام تدابیر امنیتی علیه مسلمانان استفاده می‌کند.

هافمن، یادداشت خود را از ملاقاتش با اوردان ترابلسی، مسئول شرکت اسرائیلی «سوپرکام» شروع می‌کند و درباره این شرکت می‌گوید: شرکت سوپرکام در زمینه ردیابی‌های هویتی به روش سنتی و دیجیتال فعال است و محصولات این شرکت در حوزه‌های امنیتی و شناسایی پیشرفته برای دولت‌ها و سازمان خصوصی و دولتی کاربرد دارد.

اسرائیل: ایران دلیل امضای توافق با امارات نبود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اسرائیل: ایران دلیل امضای توافق با امارات نبود

آن گونه که در این یادداشت به نقل از ترابلسی رئیس شرکت سوپرکام گفته شده، براساس توافق با وزارت اقتصاد امارات، قرار است همه افرادی که از کشورهای آفریقای جنوبی، الجزایر، نیجریه، لیبی، تونس، مصر، اردن، مصر، سوریه، لبنان، ترکیه، ایران، پاکستان، افغانستان، هند و اندونزی برای شرکت در نمایشگاه پیش رو وارد امارات متحده عربی می‌شوند، موظف به استفاده از دستبندهای نظارتی و الکترونیکی شرکت سوپرکام باشند. این اقدام جهت اطمینان خاطر از اقدامات امنیتی عنوان شده است.

در این گزارش، مسئول شرکت سوپرکام گفته است که دستبندهای الکترونیکی تعبیه شده برای نمایشگاه امارات متحده عربی از طریق اتصال به تلفن‌های همراه و با استفاده از فناوری بلوتوث و جی پی اس مکان استفاده کنندگان را کنترل می‌کند. به ادعای مسئول شرکت سوپرکام، این اقدامات جهت به حداقل رساندن اقدامات مجرمانه، جاسوسی، تروریستی و خرابکاری صورت خواهد گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала