آنتونیو گوترش: عمیقا نگران افغانستان هستم

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونیو گوترش: عمیقا نگران افغانستان هستم
آنتونیو گوترش: عمیقا نگران افغانستان هستم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل متحد در پی تحولات افغانستان، عمیقا از وضعیت این کشور ابراز نگران کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام توییتری خود پس از خروج اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از این کشور، از طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) خواست برای حفظ جان افراد و نیازهای بشردوستانه نهایت خویشتن داری را داشته باشند.

ترامپ: جو بایدن باید با شرمندگی استعفا دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
ترامپ: جو بایدن باید با شرمندگی استعفا دهد

وی اظهار داشت که سازمان ملل مصمم به حل و فصل مسالمت آمیز  و ارتقای حقوق بشر در افغانستان است

گزارش شده که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز، دوشنبه، به وقت محلی نشستی اضطراری در پی تحولات افغانستان برگزار می کنند.

این نشست با حضور آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ابتدا علنی و سپس بصورت غیر علنی برگزار خواهد شد.

پیش از این، کشورهای نروژ و استونی در حال بحث و رایزنی درباره پیش‌نویس بیانیه‌ای بودند که حملات طالبان را به شهرها و شهرک‌هایی که منجر به تلفات بالای غیرنظامیان می‌شود، محکوم کنند.

گوترش روز جمعه نیز در نشستی خبری اوضاع افغانستان را در حال خارج شدن از کنترل دانست و گفت: وضعیت انسانی سختی در این کشور در جریان است.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد: از طالبان  می خواهم  که فورا حمله را متوقف کرده و با حسن نیت به نفع افغانستان و مردم آن مذاکره کنند.

وی  با بیان اینکه نیازهای بشردوستانه در افغانستان در حال افزایش است، افزود: تنها در ماه گذشته، بیش از هزار نفر در حملات بی رویه علیه غیرنظامیان به ویژه در ولایت های هلمند ، قندهار و هرات کشته و زخمی شده اند.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: دست کم ۲۴۱ هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

وی بر حمایت همه طرف ها از غیر نظامیان در این درگیری ها تاکید و اضافه کرد که درگیری ها خسارت بیشتری به زنان و کودکان وارد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала