تیراندازی در فرودگاه کابل + فیلم

© AP Photo / Musadeq Sadeqکابل
کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
سقوط کابل به دست طالبان و فروپاشی دولت اشرف‌ غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان، موجب هراس و سراسیمگی شهروندان این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «الجزیره»، محمد نعیم سخنگوی طالبان اعلام کرد: «الحمدلله جنگ در کشور به پایان رسیده است. وی گفت: امروز روز بزرگی برای مردم افغانستان و مجاهدین است. آنها شاهد به ثمر رسیدن فداکاری‌های بیست سال گذشته هستند».

همزمان با خروج اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از این کشور و تصرف ارگ ریاست جمهوری کابل به وسیله طالبان، این گروه از پایان جنگ در این کشور خبر داده است. سقوط کابل به دست طالبان و فروپاشی دولت اشرف‌ غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان، موجب هراس و سراسیمگی شهروندان این کشور شده و وضعیت در کابل را غیر عادی کرده است.

​هزاران نفر از شهروندان کابل به قصد خروج از افغانستان به سمت فرودگاه کابل هجوم آورده‌اند و اکثر آنها بدون پاسپورت و روادید در این فرودگاه حاضر شده‌اند. همه اینها در حالی است که تمام کارمندان فرودگاه کابل وظایف شان را ترک کرده‌اند و هیچ فردی مانع حضور مردم در خط پرواز نمی‌شود.

​بنا بر برخی گزارش‌ها، نظامیان آمریکایی برای مهار موج جمعیت، متوسل به زور شده و اقدام به تیراندازی کرده اند. وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند کنترل ترافیک هوایی فرودگاه کابل را در دست می‌گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала