آیا تشکیل دولت می تواند دروازه خروج لبنانی‌ها از بحران‌های خطرناک بشود؟

© AP Photo / Bilal Husseinحزب الله
حزب الله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
حزب‌الله لبنان: آمریکایی‌ها و غربی‌ها و هم‌پیمانان آن دیگر سلاحی برای محاصره مقاومت و مشکل‌تراشی برای آن ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری «العهد»، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در باره فاجعه انفجار تانکر سوخت در منطقه «عکار» در شمال لبنان اعلام کرد که امیدواریم این فاجعه ملی انگیزه‌ای برای تسریع در تشکیل دولت باشد؛ دولتی که دروازه خروج لبنانی‌ها از بحران‌های خطرناک است.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: « امیدواریم که این فاجعه ملی انگیزه‌ای قوی برای تسهیل در تشکیل دولتی باشد که دروازه‌ای برای خروج لبنانی‌ها از بحران‌های خطرناکی است که آنها را درگیر کرده است».

محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تأکید کرد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها و هم‌پیمانان آن دیگر سلاحی برای محاصره مقاومت و مشکل‌تراشی برای آن ندارند و به همین دلیل می‌خواهند مقاومت و ملت آن را با گرسنگی و فقر تحت فشار قرار دهند.

وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها و غربی‌ها نظام بانکی لبنان را نابود کرده ارزش لیره لبنان را پایین آوردند و آسیب‌های زیادی به مؤسسات بزرگ کشور وارد کردند. آنها راه رسیدن کمک‌ها به لبنان را بستند و بحران‌هایی ایجاد کردند که بیش از 20 سال است در کشور وجود دارد و علت آن اعتماد به سیاست‌های اقتصادی اشتباهی است که موجب شده است کشور اکنون به ورشکستگی برسد.

نقض حریم دریایی لبنان ازسوی شناور جنگی اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
نقض حریم دریایی لبنان ازسوی شناور جنگی اسرائیل

آنها فکر می‌کنند که این فشارها موجب می‌شود طرفداران مقاومت در برابرشان تسلیم شوند. غربی‌ها و آمریکایی‌ها از ابتدا از بحران لبنان سوءاستفاده کردند تا به‌روش‌های مختلف از توزیع سوخت و حمله به تانکر گرفته تا متهم کردن طرف‌های خاصی به احتکار سوخت، میان ما تناقض ایجاد کنند.

ممکن است اشتباهات زیادی در داخل کشور صورت گرفته باشد؛ اما هدف دشمنان تمرکز بر ایجاد مشکلات در لبنان است نه اصلاح وضعیت آن. افزایش و تحریک بحران‌های داخلی یک چالش بزرگ و روش تهاجمی طرف‌هایی است که قصد دارند ما را هدف قرار دهند.

اما دشمنان به آنچه می‌خواهند نمی‌رسند و ما هنوز با آرامش و قدرت عمل می‌کنیم و از مواضع سیاسی خود کوتاه نمی‌آییم. ما از ابتدای بحران تأکید کرده‌ایم که رویکرد لازم برای جلوگیری از وخامت اوضاع را اتخاذ و از فروپاشی دولت جلوگیری و امور را اصلاح کنید که لازمه آن تشکیل دولت است.

با حضور یک دولت می‌توانیم به این فکر کنیم که چه‌چیزی منجر به اصلاح عمومی وضعیت لبنان می‌شود؛ اما بدون دولت اوضاع این‌گونه است که کشور را به‌سمت یک مقصد ناشناخته رها کرده باشیم».

شایان ذکر است که منابع خبری روز 15 آگوست از انفجار یک تانکر سوخت در شهر «التلیل» در منطقه «عکار» واقع در شمال لبنان خبر دادند که این حادثه 22 کشته و 79 تن زخمی داشته است.

هنگام انجام عملیات تخلیه و توزیع مشکلی رخ داد که منجر به تیراندازی شد و طی آن تانکر سوخت مورد اصابت قرار گرفته منفجر شد. این انفجار درحالی رخ داده است که مردم لبنان از بحران عمیق سوخت رنج می‌برند و تصمیم اخیر «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی برای حذف یارانه‌های سوخت خشم و اعتراض مردم را برانگیخته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала