محصولات لبنی در ایران 20 درصد گرانتر شدند

© Depositphotos.com / AndrewLozovyiمحصولات لبنی در ایران 20 درصد گرانتر شدند
محصولات لبنی در ایران 20 درصد گرانتر شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
اشتراک
سخنگوی انجمن صنایع لبنی در ایران: ما نمی توانستیم کارخانه‌های لبنی را تعطیل کنیم تا دولتی‌ها تصمیم بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد رضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی در ایران گفت: مصوبه برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد اما با توجه به اینکه نرخ شیرخام به طور رسمی افزایش یافته است ما نیز مجبور به افزایش قیمت محصولات خود در حدود 20 درصد هستیم.

وی افزود: مسئولیت های تنظیم بازار محصولات کشاورزی و صنایع مرتبط بر اساس قانون تمرکز دوباره به وزارت جهاد کشاورزی بازگشته است بر این اساس هر لیتر شیر خام را با افزایش بیش از 50 درصدی 6400 تومان اعلام کرده‌اند و حتی این نرخ توسط دولت خرید تضمینی می شود بنابراین طبیعی است که متاثر از آن قیمت محصولات لبنی نیز افزایش خواهد یابد.

حد مفید محصولات لبنی مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2019
حد مفید محصولات لبنی مشخص شد

سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: انجمن نامه های رسمی به رئیس جمهور، وزیر صنعت، وزیر کشاورزی و ستاد تنظیم بازار نوشته اما نتیجه ای برای تغییر قیمت مصوب محصولات لبنی نداشت به همین دلیل ما خود بر اساس شرایط بازار عمل کردیم.

وی تصریح کرد: مسئولین دولتی حقوق می گیرند که در این شرایط بتوانند تصمیم گیری داشته باشند اما صنایع لبنی با این عدم تصمیم گیری ها در شرایط معلق قرار دارند، ما نمی توانستیم کارخانه‌های لبنی را تعطیل کنیم تا دولتی‌ها تصمیم بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала