افزایش سه برابر آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

© Sputnik / Dmitry Parshin /  مراجعه به بانک تصاویر افزایش سه برابر آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا
افزایش سه برابر آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2021
اشتراک
بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت ایالات متحده، این کشور با افزایش سه برابری مبتلایان و ۲ برابری فوتی ها به خاطر کرونا مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۶ هزار و ۸۴۰ نفر به تعداد مبتلایان آمریکایی اضافه شده است و روز گذشته نیز ۱۳۸ هزار و ۶۵۳ نفر مبتلا شده بودند.

طبق اعلام رسانه‌های ایالات متحده، بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در ۸ ایالت این کشور قرار گرفته‌اند؛ رسانه CNN در این باره می‌نویسد ۸ ایالت آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، جورجیا، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، نوادا و تگزاس بیشترین میزان بستری شدگان کرونایی (۵۱ درصد) را دارا هستند.

طبق اطلاعات این رسانه، این ۸ ایالت کمترین میزان واکسیناسیون را نیز ثبت کرده و شهروندان آن‌ها تمایلی به تزریق واکسن ندارند.

به طور سرانه در هفته گذشته، روزانه ۱۰۰ نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اوباما باعث شیوع کرونا در یک جزیره آمریکا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اوباما "باعث شیوع کرونا" در یک جزیره آمریکا شد

علاوه بر تعداد مبتلایان، تعداد فوتی‌های این کشور نیز در دو روز گذشته با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بوده است؛ طبق آخرین آمار منتشره توسط CDC، در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۹ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. روز گذشته نیز یک هزار و ۲ نفر قربانی ویروس کرونا شدند.

سی ان ان می نویسد که بیشتر فوت‌شدگان کرونایی را افرادی تشکیل می‌دهند که از تزریق واکسن امتناع کرده‌اند؛ در گزارش این رسانه آمده است که ۹۸ درصد از فوت شدگان هیچ واکسن کرونایی را دریافت نکرده‌اند.

کشور آمریکا به عنوان نخستین کشور از لحاظ میزان ابتلا و قربانیان ویروس کرونا در جهان، تاکنون ۳۷ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۶۰۰ مبتلا را ثبت کرده است همچنین ۶۳۷ هزار و ۱۶۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала