ساخت ربات پدافند هوایی در روسیه

© © Screenshot: The Ministry of Defence of Russiaساخت ربات پدافند هوایی در روسیه
ساخت ربات پدافند هوایی در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اشتراک
یک منبع در مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرد روسیه قصد دارد یک ربات پدافند هوایی بر اساس مجموعه رباتیک تهاجمی "اوران 9"( Uran-9) بسازد.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت : امکان ایجاد یک مجموعه روباتیک برای پدافند هوایی کوتاه برد بر اساس ربات "اوران 9" تحت بررسی قرار دارد. موشک های ضد هوایی  ایگلا-اس (Igla-S) یا وربا  (Verba) می توانند به عنوان تسلیحات اصلی مجموعه جدید مورد استفاده قرار گیرند."

این منبع تصریح کرد که از ربات های این نوع از جمله در حالت کاملاً خودکار می توان برای افزایش قابلیت های پدافند هوایی ارتش از جمله واحدهای موتوریزه و تانک استفاده کرد.

تصویری از ربات جنگی روسیه در سوریه منتشر شد+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2019
تصویری از ربات جنگی روسیه در سوریه منتشر شد+عکس

به گفته وی ماموریت  اصلی ربات پدافند هوایی مبارزه با هواپیماها و وسایل دیگر حمله هوایی در ارتفاعات پایین و بسیار پایین است.

ربات های فعلی  Uran-9 مجهز به یک توپ 30 میلی متری اتوماتیک ، موشک های ضد تانک "آتاکا" و شعله افکن های "شمل" هستند. در ژانویه سال جاری ، پنج ربات ضربتی Uran-9 شامل 20 خودروی جنگی به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده شد.

موشک های Igla-S و Verba در سیستم های موشکی ضد هوایی قابل حمل با همین نام استفاده می شود. حداکثر برد این موشک ها شش کیلومتر است و  حداکثر ارتفاع اهداف هوایی قابل اصابت به 3.5 کیلومتر می رسد. این موشک ها ، به ویژه  به عنوان بخشی از سیستم موشکی ضدهوایی نظامی گیبکا - اس (Gibka-S) مورد استفاده قرار می گیرد که بر روی شاسی خودرو زرهی تیگرا- ام  (Tigr-M) نصب می شود.

ربات "اوران-9" برای شناسایی و  پشتیبانی از آتش و از بین بردن وسایل زرهی دشمن طراحی شده است. در مدل های مختلف این ربات مسلح به توپ 30 میلی متر 2A72، مسلسل سنگین، موشک های ضد تانک و ضد هوایی ایگلا می باشد. این ربات از راه دور کنترل می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала