رئیس مجلس برای واکسیناسیون عمومی در ایران مهلت تعیین کرد

© Photo / IRNAمحمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2021
اشتراک
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد موضوع کرونا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اولویت نخست کشور است و باید با بسیج عمومی در مدت زمان ۷۵ تا ۸۰ روز واکسیناسیون عمومی به سرانجام برسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی،در نطق پیش از دستور خود گفت: موج پنجم کرونا از موضوعات بسیار جدی و بحران‌های امروز کشور است و هرروز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود اولویت‌های دوازده گانه‌ای را ابلاغ فرمودند که ایشان موضوع کرونا را اولویت نخست کشور اعلام فرمودند.

آخرین جزئیات واردات واکسن کرونا به ایران + جدول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
آخرین جزئیات واردات واکسن به ایران + جدول

قالیباف افزود: مجلس شورای اسلامی پیش از فرمایشات حضرت آقا ابلاغی را به کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس انجام داد و این کمیسیون در جلسات مشترک از همه مسوولان ذیربط و مقامات کشوری و لشکری و دوستان صاحب نظر دعوت کرد و نظرات آنها را جویا شد. جمع بندی جلسات را به رییس جمهوری  محترم ابلاغ کردیم تا نظرات کارشناسی مجلس نیز در این مورد نیز روشن شود.

وی با ابراز امیداوری از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم و خوبی را اتخاذ کند، عنوان کرد: اگر لازم است محدودیت‌های قائل شوند، حتماً محدودیت‌ها بررسی شده و تصمیم قاطعانه‌ای در این باره گرفته شود و همه نیز این محدودیت‌ها را پیگیری و اجرا کنند. البته بررسی‌ها نشان داده شده که موضوع محله محوری و همان طرح شهید سلیمانی سبب خواهد شد در حقیقت خدمات غیرضروری بیمارستانی در محلات انجام شود.با توجه به اختیاراتی که به استان‌ها بنا به شرایط اقلیمی داده می‌شود، آنها هم می‌توانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم زنجیره شیوع ویروس با واکسیناسیون سراسری قطع شود، گفت: تهیه و توزیع واکسن و زدن واکسن را باید در یک حلقه ۷۵ تا ۸۰ روزه انجام شود تا زنجیره انتقال را قطع کنیم و این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد. حتی اعتبارات ریالی و ارزی نیز باید اختصاص داده شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала