گزارش و تحلیل

قاتل زرهی روس در بازار جهانی

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر قاتل زرهی روس در بازار جهانی
قاتل زرهی روس در بازار جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
داستان بروز رسانی یکی از موفق ترین تانک های مسکو.

اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست آمریکا می نویسد: حتی در زمان شوروی، برنامه ای ظاهر شد که هدف آن ایجاد یک تانک مدرن بر اساس تانک های T-64 ، T-72 و T-80 بود، که قادر باشد به یک پلتفرم قابل اعتماد و بلند مدت برای تغییرات آینده تبدیل شود.

این طرح به عنوان مدرنیزه سازی عمیق T-72 با نام T-72BU اندیشیده شد. به لطف پیشرفت های بی شمار طراحی، این تانک به سطح کاملاً جدیدی رسانده شد. T-72BU به T-90 تغییر نام گردید و این یک حرکت بازاریابی برای برجسته کردن عمق مدرن سازی بود. تانک جدید در سال 1992 وارد خدمت ارتشی در روسیه شد.

مدل پایه T-90 دارای وزن 48 تن، دارای موتور V-84MS ، حداکثر سرعت 60 کیلومتر در ساعت و فاصله حد اکثر حرکت حدود 550 کیلومتر است. T-90 دارای سه سطح حفاظتی است. ابتدا ، زره کامپوزیت جوش داده شده که از برج محافظت می کند. دوم ، تانک دارای حفاظت پویا Kontakt-5 است. اینها بلوک های زرهی واکنشی هستند که آجر نامیده می شوند و شکل ظاهری جعبه مانند را به تانک می دهند. آنها به گونه ای پراکنده شده‌اند که نفوذ برخی مهمات HEAT را تضعیف می کند. و در نهایت، تانک دارای مجموعه ای از سرکوب نوری و الکترونیکی "Shtora-1" است این مجموعه شامل مکانیزم های هشدار دهنده ، دستگاه های گیر کننده و نارنجک های خودکار است که عملکرد سیستم های هدایت دشمن را مختل می کند.

 بی اثر بودن موشک ضد تانک در مقابل تانک تی-72+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2020
بی اثر بودن موشک ضد تانک در مقابل تانک تی-72+ویدیو

T-90 دارای شاسی T-72 است و مجموعه تسلیحات تا حد زیادی از T-80 گرفته شده است. زرادخانه T-90 بر اساس توپ 125 میلی متری  A46M 2، یک نسخه عمیقا بروز رسانده شده از اسلحه سنگین Sprut شوروی است. این توپ را می توان با انواع مختلف مهمات از جمله گلوله های ضد زره ، موشک های تکه تکه شونده و دارای مواد منفجره بالا و موشک های هدایت شونده ضد تانک  M119M  9   Reflex  تلفیق کرد. برد موثر شلیک موشک "رفلکس" تا 5 کیلومتر است. این موشک در حالت نیمه اتوماتیک کنترل می شود و می تواند اهداف سبک در حال پرواز در ارتفاع  کم مانند هلیکوپتر را مورد اصابت قرار دهد. زرادخانه T-90 همچنین دارای یک مسلسل ضد هوایی 12.7 میلی متری با کنترل از راه دور و یک مسلسل 7.62 میلی متری است که با یک توپ همراه شده است.

در دهه های بعد، انواع متعددی از این تانک ظاهر شد و بسیاری از خصوصیات فنی آن تغییرات قابل توجهی را متحمل شده است. این امر جزا به دلیل تقاضای شدید و استوار از مشتریان خارجی بود. T-90S به یکی از موفق ترین محصولات صادراتی صنعت دفاعی روسیه تبدیل شد. این احتمال وجود دارد که از نظر بازرگانی موفق ترین تانک صادراتی در زمان خود باشد.

T-90 که در خدمت ارتش روسیه بوده است ، پیشرفت های زیادی را نیز متحمل شد. مدل T-90A دارای موتور دیزلی قوی تر B-92 و تعدادی تغییرات کوچک در سیستم الکترونیکی داخلی انجام شده است. نسخه بعدی T-90M دارای لیست قابل ملاحظه ای از توسعه ها است، از جمله ERA ""Relikt، توپ دقیق تر A46M-4 2، سیستم کنترل آتش "Kalina" و جدیدترین موتور V-92S2F.   

نیروی زمینی روسیه مجهز به حدود 450 دستگاه تانک T-90 است. تا اواسط سال 2020 ، مسکو قصد دارد کل پارک T-90 را مدرنیزه کند و آنها را به استاندارد تانک T-90M برساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала