انتقال 4 محکوم ایرانی از گرجستان به ایران انجام شد

© Sputnik / Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر گرجستان
گرجستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
کارشناس: در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه چهار محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می‌گذراندند به کشور منتقل شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، محمود عباسی، معاون حقوق بشر وزارت دادگستری اعلام کرد که در پی رایزنی‌های مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری ایران و گرجستان و در چارچوب فعالیت‌های بشردوستانه چهار محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می‌گذراندند به کشور منتقل شدند. اتهام این افراد قاچاق مواد مخدر، تظاهرات مستانه، درگیری با پلیس می‌باشد. این افراد باید ادامه محکومیت خود را در زندان‌های کشور بگذرانند.

بازداشت یک ایرانی در پی تلاش به قاچاق مواد مخدر به گرجستان + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2021
بازداشت یک ایرانی به اتهام تلاش برای قاچاق مواد مخدر به گرجستان + ویدئو

ارتکاب جرم در دیگر کشورها علاوه بر تبعات سنگین مجازات، حیثیت و اعتبار بین المللی کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد و این در کشورهایی مثل گرجستان مزید بر علت است که متاسفانه نرخ ارتکاب جرم هموطنان در ان کشور بسیار بالاست. دلیل روشن ان هم حداقل انتقال ۱۵۰ محکوم ایرانی از یکسال گذشته از گرجستان به کشور می‌باشد؛ و هنوز ده‌ها زندانی دیگر در آن کشور بسر می‌برند که پرونده اتان در دایره در جریان رسیدگی است یا منجر به حکم نهایی نشده است.

وزارت دادگستری گرجستان علیرغم فقدان معاهده حقوقی و قضایی بین دو کشور در چارچوب عمل متقابل و اقدام بشر دوستانه محکومان ایرانی را تحویل داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала