ادامه پیشروی های طالبان در افغانستان

© AP Photo / Rahmat Gulادامه پیشروی های طالبان در افغانستان
ادامه پیشروی های طالبان در افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
جنبش رادیکال طالبان بیشتر مناطق شهر ترین کوت ، مرکز ولایت ارزگان در جنوب افغانستان را تصرف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در شهر ترین کوت این مطلب را اطلاع داده است

به گفته این منبع ، مناطق شهر ترین کوت بدون مقاومت توسط طالبان تصرف شده است و خاطرنشان کرد که اکنون نبردهایی برای کنترل مقر پلیس محلی در جریان است.

منبع افزود که چهارشنبه شب نظامیان ارتش افغانستان منطقه وسیعی را در دو کیلومتری ترین کوت آزاد کرده بودند.

طالبان خبر از تصرف ولایت بدخشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
طالبان خبر از تصرف ولایت بدخشان داد

در افغانستان، تقابل بین نیروهای دولتی و طالبان چندین سال ادامه دارد که در ماه های اخیر اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی و مرزی تصرف کرده و حمله علیه شهرهای بزرگ را آغاز کرده اند. تشدید تنش در شرایطی صورت می گیرد که نیروهای آمریکایی خارج می شوند که وزارت خارجه روسیه آن را به منزله قبول شکست ماموریت واشنگتن در افغانستان خواند.

طالبان در 6 اوت اعلام کردند که شهر زرنج ، مرکز ولایت نیمروز در جنوب غربی افغانستان را تصرف کرده اند. زرنج اولین مرکز ولایتی در افغانستان است که از سال 2016 توسط طالبان تصرف می شود . پس از آن ، طالبان اعلام کردند که مراکز هشت استان دیگر از 34 استان افغانستان ، از جمله شهر قندوز ، 60 کیلومتری نزدیکترین گذرگاه مرزی در تاجیکستان را اشغال کرده اند.

به گفته شماری از رسانه های غربی ، واگذاری شهر قندوز به کنترل شورشیان می تواند به معنای نقطه عطفی در پیشرفت  اوضاع در افغانستان باشد اما کابل خبر مربوط به از دست دادن کنترل قندوز را تکذیب کرد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حملات طالبان در  افغانستان همچنان ادامه دارد  اما مسکو هیچ اطلاعاتی در مورد تصرف شهر قندوز در دست ندارد. علاوه بر این ، ارتش افغانستان گزارش داده که کنترل مرکز یکی از استان ها را دوباره به دست آورده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала